vage dip

Dansx

Well-Known Member
Hier een heel vaag probleem

Ik heb een gilera runner sp pro, Er is andere carberateur opgekomen, van 12 naar 17,5, en Vario+ uitlaat begrensing eruit. Alsk dus aant rijden ben. En ik kom boven de 80 op teller. Dan gaat dat ding vet stottere en houd de ontsteking op. Het klinkt dan net als je vol gas rijd en dan ineens sleutel omdraait. Hij loopt dan helemaal terug naar 60 op teller krijgt dan weer ff een ontsteking. En daar blijft het bij dan weer ff gas geven dan komt ie wel weer. En van de 80 naar de 60 ook al laat je je gas hendel los en draait weer bij dan geeft ie nog geen ontsteking. Pas bij de 60 begint ie dan pas weer. Wat kan dit zijn. Heb al van verscheidene gehoord je ontsteking is kapot. Maar wat kan er dan kapot zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Nj, ontsteking is niet kapot. Als hij kapot is doet hij het helemaal niet meer.

Wat doet ie als je rond de 80 blijft rijden? Doet hij het op een gegeven moment dan ook, of echt maar vanaf een bepaald toerental?
Misschien is je CDI begrenst?
Of je massa kan slecht zijn waardoor hij de soep inloopt bij hogere toerentallen. Dat kun je verhelpen met een draadje van je frame naar je cilinderkop en carter.
 
het begint echt pas alsk over de 80 heen ga. Dus ja, En ik heb al met een "snellere"uitlaat gereden. En toen haalde die de 100 wel. En gaf geen probleem. Maar toen gepakt eronder weg gehaald(moest van me ouders :| ) en tijd gereden en het begon ongeveer week of 2 geleden. Ik zal mijn bougie eens vervangen en kijken hoe het dan is.
 
Meng je zelf of rij je op mix?
Het zou ook nog zo kunnen zijn dat hij bij volgas teveel olie en benzine aanzuigt, waardoor er aanslag vormt op de electrodes en hij niet meer kan vonken. Maar dan zou hij het eigenlijk helemaal niet meer moeten doen tot je hem schoonmaakt/vervangt.

Ben benieuwd wat hij met een nieuwe bougie doet, maar ik betwijfel of dat een langdurige oplossing is.
 
Back
Top