vage dip in aerox...

Bite Me Design

G-J Tuning
Mensen,

ik ben vandaag even aan het afstellen geweest en ik krijg maar niet een dip(je) eruit die er natuurlijk wel uit moet. Namelijk het volgende:

hij trekt goed door naar de 40 en opeens gaat hij van de 10.000 toeren naar de 7.000/ 8.000 en dan loopt hij weer op naar de 9.000 enz. (dit allen is gemeten op mijn eigen km/toeren teller).

Ik denk zelf dat dit geen dip is dat zich ontstaat in de rollen maar door iets anders(druk veer, trekveren of een onderdeel :S).

Kunnen jullie mij misschien ook vertellen hoe deze dip ontstaat en hoe ik hem eruit krijg??

Setup:

DR 70cc
17,5mm DO
Yasuni R
mal. sport vario
fabrizi koppeling

en de malossi rollen die je bij de vario krijgt (7,1 dacht ik)

alvast bedankt.

Advertisement - register to remove this

je kan eerst wel ff wat lichtere rollen erin doen.
en een zwaardere drukveer.
je heb als het goed is nu een witte drukveer erin zitten die kreeg je erbij.
neem een gele van malossi.
en de sproeier ff veranderen tenzij je bougie bruin is

Rollen zijn opzich goed maar ik kan inderdaad wel lichtere proberen.

Zwaardere drukveer zou ook kunnen maar opzich hapt hij zeker goed.

Sproeier is goed 17,5 carb, 94 sproeier, bougie is mooi bruin.

Maar in welke richting zou ik dan ongeveer op moeten met mij rollen?? Wel even nagegeken wat iederren erin heeft zitten en dat zit rond de 5 / 6 gram(wat ik op het moment even niet had liggen :s)

ik zou rollen rond de 5 gram erin doen en een zwaardere drukveer is wel een vereisde.
hij zal hierdoor ook meer toeren gaan maken en als je 60/70 rijd en je laat je gas los dat ie gelijk oppakt weer

Originally posted by Mer_GT
met die gele en rooie mallosi kom je ook wel ver.
maar ik zouw wel je rollen veranderen
'
grts Mer_GT

kun je wat duidelijker zijn?? door bijv. te zeggen welke ik ongeveer erin moet doen en hoeveel gram ik ongeveer moet gebruiken om deze dip eruit te krijgen.

Tis niet dat hij langzaam naar de 7.000 toeren toegaat maar echt in 1 keer erin slaat.

jah omdat het 70 cc is kun je gewoon die rode drukveer erin doen.
dit moet wel werken vanwege de toeren die die moet maken.

je ken het best gewoon een stukje testen, dan die andere drukveer erin zetten en dan weer testen en dan voel je vanzelf welke bezig is.

rollen zou ik rond de 5 gram doen vanwege die andere vario.
als je een standaard vario had gehad had je rond de 3/4 gram aangezeten

Originally posted by Bite Me Design
heb nu wit erin maar opzich hapt hij wel goed. Ik zal morgen een gele en rode Malossi drukveren kopen.

Nog suggesties voor trekveren??

Als ie goed hapt (aangrijpt bij wegrijden) moet je lekker van je trekveertjes afblijven. Das nl. het enigste waar die voor dienen.

Waarschijnlijk klopt je rollen-drukveer verhouding niet, dus moet je of lichter in je rollen, of zwaarder imet je drukveer

Back