Vage afstelling (kijk even)

eurokit

Broem Broem Pff Pff
k heb een speedfight 2 met de volgende setup

DR70 AC standaard
Standaard uitlaat
Dell orto PHBG 16mm carb.
De rest is standaard.

Rollen 8,5 grams
Trekveren gewoon orgineel
Drukveer een gele van malossi

Ik krijg de carb niet helemaal goed afgesteld. Of beter gezegd ik weet het even niet meer wat te doen.

Ik heb de orginele luchtfilter aangepast voor op die dell orto carb.

Ben met sproeier 84 begonnen. Had vrij het gevoel dat hij weg zou vallen dus maar een 86 erin gedaan.
Als ik gas geeft trek hij goed op. Als ik het gas heb op zo`n 75 % doet hij het nog goed. Als ik hem 100% open zet valt hij weg. Dus ik denk sproeier te klein. Dus ik naar de dealer om een 88 te halen en een 90 sproeier. Bleek die 88 een 86 te zijn die ik al had. Dus ik een sproeier 90 maar erin gedaan om te proberen. Nog steeds het zelfde probleem. Heb de luchtschroef op 1.1/2 gezet maar krijg het idee dat als die carb meer open gaat dat hij gewoon de lucht niet meer aangezogen krijgt door het filter waardoor hij zeg maar smoort word steeds. Bougie is anders zowat praktisch bruin. Ook de gasnaald staat nog op de fabrieksinstelling.

Als ik het gat van het luchtfilter kleiner maak dan loopt hij nog slechter dan val hij zowat uit wegens te weinig lucht. En dan kan je er eigenlijk niet mee rijden want hij komt dan niet voorruit. Krijg ook het idee dat de carb en het orginele luchtfilter niet echt samen gaan. Klopt dit? Aangezien het luchtfilter misschien de carb gewoon afknijpt.

Nog extra infomatie

Dat aanzuigstuk is eraf gehaald, omdat dit niet meer past i.c.m de dell orto PHBG 16mm carb. Op de luchtfilterkast zat daar zo`n opschuif aansluiting ervoor maar die is eraf gezaagd omdat ik dit ding wilde gebruiken:

http://www.euroscooters.nl/shop/luch...er-p-5280.html

Ik dacht als ik dat ding gebruik dan dempt ook het geluid wel wat. Ik heb er ook een malossi filtermatje erin zitten. Alleen met beide remt de luchtstroom zo af dat je niet met de scooter kan rijden.. Dus heb ik eerst dat blauw schuim eruit gehaald en zonder dat schuim geprobeerd. En dat ging wil ietsie pietsie beter. Toen heb ik dat zwarte ding maar helemaal verwijderd. Toen ging het gelijk een heel stuk beter. Maar als ik dus 100% gas open gaat dan word de boel gewoon gesmoort. Grotere sproeier helpt verder niks. Zit nou zelfs een 90 in maar dat maakt ook niks uit. Ik kan verder wel gewoon gas geven en de hendel +/- tot 75% open draaien, daarboven smoort hij gewoon.

Vaccuum is naar mijn weten gewoon 100% goed aansloten en de benzine slang ook. Benzine komt er gewoon eruit. Dus lijkt me het probleem daar ook niet te zitten.
 
Advertisement - register to remove this

zet de gasnaald een standje hoger, kan goed zijn dat daar je probleem zit.
is moeilijk te zeggen aangezien je met zo'n powerfilter rijd.

beter dat ding eraf kegelen en de standaard filter er terug op.
 
Wat doet de gasnaald precies? Krijg die alleen meer benzine als je 100% gas geeft? Dus de scooter word niet gesmoort door het standaard peugeot luchtfilter? Nee ik rij niet met een powerfilter. Gewoon de standaard peugeot filterbox zonder aanzuigstuk.
 
Niemand die mij kan helpen. Heb de scooter namelijk dinsdag nodig voor me werk. Dus heb geen weken de tijd om dit op te kunnen lossen. Dus zijn er mensen die mij hier graag ermee zou willen helpen.

Carburateur is trouwens een Dell Orto PHBG 16mm AS
 
Last edited:
de gasnaald doet niets als de carb vol open is dus dat is het zeker niet
wat voor mengbuis zit erin (dat is dat ding waar de sproeier ingeschroeft moet worden)
zit je carb er recht op dus horizontaal of een beetje schuin ??
wat voor naald ??
welke stand ??
probeer een grotere sproeier en zet je naald wat armer
 
Enigste wat ik weet is dat de carburateur zo standaard uit de winkel komt en dat de gasnaald in het midden zit.

Welke mengbuis zou ik even moeten kijken welke type het is en ook van de naald.

Eigenlijk was ik al van 86 naar 90 gegaan omdat ik ook een 88 gekocht had dacht ik, maar dat bleek ook 86 te zijn. Dus dan heb ik meteen die 90 erin gedaan maar ook daarmee valt hij mee weg met max gasgeven, terwijl normaal gasgeven tot 75% harstikke goed rijd.. Zal zo eens wat sproeiers erbij halen en een andere luchtfilterbox aangezien ik het raar vind dat ik al zo hoog in sproeier zit. Ken iemand op SF. heeft dezelfde setup met sito+ en 17,5mm met sproeier 78.

Klopt het dat een 70cc een hoop meer lucht nodig heeft of is dit gewoon onzin?
 
Last edited:
Back
Top