Vacuumpomp stuk??

Daniel_import

Well-Known Member
Dag mensen,

Ik heb een klein maar irritant probleempje met me scooter.
Telkens als ik rij nu (sinds dit warme weer eigenlijk) moet ik de
vacuum slang van de tank telkens opnieuw aanzuigen en soms als ik dat doe komt er ook geen benzine uit de benzine slang..

Alleen als ik de scooter dan even laat staan en later weer probeer lukt het wel weer en dan kan ik 2a3 km rijden of het straaltje uit de benzine slang is de zwak zodat hij te weinig krijgt
moet ik weer opnieuw aanzuigen..

Dus het meest logische is denk ik dat ergens valse lucht wordt aangezogen maar ik zou niet weten waar, spuitstuk en alle slangen zijn nix mis mee carb zit er goed op, zou dan toch de
vacuumpomp kapot zijn of zitten die klepjes in de tank vast
op een of andere manier?

setup: mhr70,21mm,vl12, c16 enz
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

mijn vacuumpomp is ook kapoet,en ik rij ook nog steeds rond,hij laat het bezine gewoon door lopen,dat is wel irritant met sproeier vervangen,van het bezine blijft dan maar door stromen,maar dan moet je ff het vlotter omhoog duwen.
 
Originally posted by Kevin
mijn vacuumpomp is ook kapoet,en ik rij ook nog steeds rond,hij laat het bezine gewoon door lopen,dat is wel irritant met sproeier vervangen,van het bezine blijft dan maar door stromen,maar dan moet je ff het vlotter omhoog duwen.

of gewoon een kraantje monteren,
of de benzine slang dubbelvouwen
of gewoon een schroef in de slang stouwen...

jouw oplossing is de minste makkelijke.....;)
 
Originally posted by Sander
of gewoon een kraantje monteren,
of de benzine slang dubbelvouwen
of gewoon een schroef in de slang stouwen...

jouw oplossing is de minste makkelijke.....;)

de vacuumslang dubbelvouwen bedoel je :)
maargoed ik heb het al gefixt, zat ergens een luchtbel vandaar
maar ik had nog een kraantje van een puch in de schuur en
heb die erop gezet..
 
FF een vraagje... Hoe werkt zo'n benzine kraantje nou precies???
Want als je dat kraantje aansluit op het benzine-slangetje, hoe kan er dan benzine gaan lopen? Want het vacuum zit er nog steeds op (toch?)

Misschien kan iemand het me uitleggen met een schematische tekening ofzo :?
 
Originally posted by InsaneMalebrain
FF een vraagje... Hoe werkt zo'n benzine kraantje nou precies???
Want als je dat kraantje aansluit op het benzine-slangetje, hoe kan er dan benzine gaan lopen? Want het vacuum zit er nog steeds op (toch?)

Misschien kan iemand het me uitleggen met een schematische tekening ofzo :?

nee tis of vacuum of benzinekraan niet alle 2
 
Dus als ik het goed snap: is het de bedoeling om dat hele geval wat aan me tank hangt eraf te halen, en in plaats van dat alleen een slangetje aansluiten op mijn tank die richting een benzine kraantje loopt???

Schematisch ziet het er dus zo uit: :?

Benzine-kraantje_schema.JPG


Oja, en dan had ik nog ff een vraagje... Op Easyparts staat een benzine-kraantje te koop voor Sr/piaggio/f12. Ik neem aan dat ik deze ook gewoon kan gebruiken @ Aerox :?
 
Heb net ff mijn kappen eraf gehaald en gekeken hoe het in mekaar zat... En nu kom ik er dus achter dat het buisje wat uit de tank naar het vacuum pompje toe gaat een stuk dikker is dan het benzineslangetje zelf. Iemand enig idee hoe ik zo'n benzine-kraantje moet aansluiten???

Misschien toch maar deze carb verkopen en eentje kopen waar WEL een vacuum op zit :|
 
@ Daniel

Omdat jij je antwoord hebt gekregen hoeft ie toch nog niet per se dicht :| Je ziet toch dat ik ook nog ergens een antwoord op wil krijgen...

@ Low_Rider

Er is alleen 1 probleem. Het nippeltje aan de tank is minstens 1,5 cm doosnede en het benzine slangetje is maar iets van 0,5 cm doorsnede. Dat gaat dus niet echt passen.
 
Back
Top