Vacuüm aansluiting, hoe werkt dat?

RayanElmo

New Member
Hallo mensen, ik heb een vraagje over carburateurs. Ik heb zelf een zip 125 2t met mikuni 20,5 std carb. Deze carburateur heeft een vacuüm aansluiting op de benzinekraantje. Ik wil graag een malossi kraan halen die ik zelf dicht en open kan draaien maar die heeft geen vacuümaansluiting waar de vacuüm slang op gaat. Hoe werkt dit precies?

Advertisement - register to remove this

Hoe werkt dit precies?
Die nieuwe kraan , zul je dan met de hand moeten bedienen . Je moet dan wel die vacuum leiding afstoppen , anders heb je valse lucht .
Een vacuum bediende kraan , opent als de motor start , door het vacuum van de motor , wordt onder een membraam , een onderdruk gecreëerd
welke daardoor naar beneden gaat , en een opening vrij geeft , waardoor de benz naar je carb loopt . zet je de motor af , wordt ook de toevoer naar de carb gesloten . Met een hand bediende kraan , moet je ook kijken of je erbij kan , benzine kranen zitten over het algemeen onder de kappen .

Volgens Specificatie geeft een Malossie Handkraan een groter volume door , sommige Set Up`s vragen een grotere Brandstof toevoer , wat met een STD Handkraan niet te realiseren is .. en de Carb te weinig benzine aangeleverd krijgt.
True ?? or ? Broodje Aap .
Neem aan dat @bartj ook niet met een STD Benzine kraan reed ...

Die nieuwe kraan , zul je dan met de hand moeten bedienen . Je moet dan wel die vacuum leiding afstoppen , anders heb je valse lucht .
Een vacuum bediende kraan , opent als de motor start , door het vacuum van de motor , wordt onder een membraam , een onderdruk gecreëerd
welke daardoor naar beneden gaat , en een opening vrij geeft , waardoor de benz naar je carb loopt . zet je de motor af , wordt ook de toevoer naar de carb gesloten . Met een hand bediende kraan , moet je ook kijken of je erbij kan , benzine kranen zitten over het algemeen onder de kappen .
Dus als ik de vacuüm nippel van mijn carb op een manier af kan dichten, dan kan ik een benzinekraan monteren zonder vacuümaansluiting. En dan heb ik dus alleen een brandstofslang als aansluiting op de carb nodig??

Ja dat klopt , vacuüm aansluiting op carb goed afdichten. Daar bestaan afdicht dopjes voor , je kan ook een stukje vacuüm slang nemen , en hier een boutje in doen , met een klemmetje eromheen , of dubbel vouwen , en daar een ty-wrap omheen

Back