Vacuümcarburateur keihin voert geen benzine naar cilinder (piaggio zip 4t 2016 euro 2)

yarne zip

New Member
Dag iedereen
Gisteren begon mijn brommer (standaard zip 50cc)met stotteren en viel hij uit op lage toeren dus besloot ik de carb uit elkaar te halen en te reinigen met remreiniger, na ik alles terug in elkaar heb gestoken en de mengschroef op 1.5 slag had gedraait gebeurden er nogsteeds niks.

Ik heb dan vandaag een nieuwe bougie gestoken en getest op vonk, ik heb ook gevoeld of er genoeg compressie was bij het spruitstuk en het einde van de carburateur en ook dat was oke.
Als ik aan de vacuüm slang zuig komt er wel benzine uit me benzine leiding en de vlotterbak geraakt ook vol, ik denk dus dat het probleem zit tussen me vlotterbak en mijn cilinder.
Ik heb zelf als benzine in me cilinder gedaan en toen starte de brommer wel, het enige probleem is dat de benzine niet verder dan me vlotterbak geraakt.
Weet iemand toevallig raad?
 
Advertisement - register to remove this

Dan heb je blijkbaar toch iets over het hoofd gezien bij het uit elkaar en in elkaar zetten van de carburateur..

Zou de sproeiers eens eruit halen en tegen het licht houden..

Je MOET een klein licht puntje kunnen zien.. Als je dit echt niet kan zien zit je sproeier verstopt en zal je deze moeten schoonmaken of vervangen met een nieuwe sproeier.

Ook eventueel de sproeier mengbuis even los nemen en kijken of die goed open is.
 
Back
Top