Vaccuum probleem 19 mm

Jimmy runner

New Member
boys, ik heb nu al 2x een dellorto carb gekocht zonder vaccuum aansluiting. Ik moest elke keer aan het slangetje zuigen zodat de brommer startte en dan deed ie het voor 10 sec en viel die weer uit. ook met choke. En als ik gas gaf viel die meteen uit (dan hoor je zo'n laag geluid) Nu heb ik denk ik een carb gevonden met vaccuum aansluiting. Foto links staat beneden! Ligt het denken jullie aan de vaccuum dat ie zo doet of iets anders? en zo ja is dat dan de goeie carb?

Het gaat om een runner 70cc 19 mm carb
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2021-01-28 om 09.46.17.png
    Schermafbeelding 2021-01-28 om 09.46.17.png
    300.3 KB · Views: 16
Advertisement - register to remove this

Ik moest elke keer aan het slangetje zuigen zodat de brommer startte en dan deed ie het voor 10 sec en viel die weer uit
Dat komt omdat er onder je tank een klein vacuumpompje(afsluiter) zit. Door een onderdruk in het spruitstuk van de inlaat wordt deze geopend waarna de vlotter van de carberateur volloopt. is er geen onderdruk dan blijft deze dicht.

Je zou deze kunnen vervangen door een kraantje, zoals op een Tomos, dit is volgensmij goedkoper dat opnieuw een carberatuer te kopen (als je ze niet heb terug gestuurd).
 
als voorbeeld, deze zit nu onder je tank.

en je moet naar zoiets gaan:

deze draai je dan op de plek in waar voorheen de afsluiter van de tank zat (zie eerste voorbeeld).

dan is het alleen nog de slang goed verbinden van de kraan naar de onderkant van de carberateur
 
En de dingen die ik omcirkeld heb die moeten dus normaal in het gat waar de oude ook zat en dan een klem erom heen? Dus het zorgt ervoor dat ie blijft doorlopen en dat ik hem dicht draai na het rijden?
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2021-01-28 om 10.40.18.png
    Schermafbeelding 2021-01-28 om 10.40.18.png
    236.3 KB · Views: 13
  • Schermafbeelding 2021-01-28 om 10.40.08.png
    Schermafbeelding 2021-01-28 om 10.40.08.png
    226.9 KB · Views: 11
Je kan ook een ouderwets benzine kraantje monteren, dan heb je geen vacuüm carb nodig.
dat had ik al aan hem voorgesteld :sweatsmile:
Post automatically merged:

En de dingen die ik omcirkeld heb die moeten dus normaal in het gat waar de oude ook zat en dan een klem erom heen? Dus het zorgt ervoor dat ie blijft doorlopen en dat ik hem dicht draai na het rijden?
bij het linker plaatje gaat deze staaf in je tank.

bij het rechterplaatje wat je omcirkeld heb is de uitgang van het kraantje
 
Oke dankje! ik denk dat ik er dan een klem erover heen moet doen want je kan niet met je hand in de tank want dat past niet. Ik ga die ene bestellen die jij stuurde en hopelijk blijft ie dan wel lopen!
Post automatically merged:

Kan deze ook ?
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2021-01-28 om 11.56.34.png
    Schermafbeelding 2021-01-28 om 11.56.34.png
    238.7 KB · Views: 12
Last edited:
Welk model runner heb je?
Benzine kraan kan zeker als de benzinekraan hoger zit dan je carb. zodat de benzine door de zwaartekracht naar beneden stroomt.

Als de benzinekraan lager dan je carb moet je helaas toch je vacuüm systeem houden of een elektrisch benzinepompje monteren.
 
boys, ik heb nu al 2x een dellorto carb gekocht zonder vaccuum aansluiting. Ik moest elke keer aan het slangetje zuigen zodat de brommer startte en dan deed ie het voor 10 sec en viel die weer uit. ook met choke. En als ik gas gaf viel die meteen uit (dan hoor je zo'n laag geluid) Nu heb ik denk ik een carb gevonden met vaccuum aansluiting. Foto links staat beneden! Ligt het denken jullie aan de vaccuum dat ie zo doet of iets anders? en zo ja is dat dan de goeie carb?

Het gaat om een runner 70cc 19 mm carb
Kerel je moet geen hele andere carb halen gek, haal gwn voor een paar tientjes een benzinekraan zonder vacuum. Ik heb om m’n aerox een dellorto 21mm zonder vacuumaansluiting, heb er een benzinekraan van een piaggio typhoon op gemonteerd en werkt perfect.
 
Yo ik had de zelfde probleem met mijn carb
Ik heb een phbg. 21 ook zonder vacuum,

gewoon vacuum bij je inlaat is veel beter dan met benzine kraan.


als je het zelf niet kan neem je spruitstuk mee naar een scooterzaak is het zo gedaan



image.jpg
 
Last edited:
Yo ik had de zelfde probleem met mijn carb
Ik heb een phbg. 21 ook zonder vacuum,

gewoon vacuum bij je inlaat is veel beter dan met benzine kraan.


als je het zelf niet kan neem je spruitstuk mee naar een scooterzaak is het zo gedaan



View attachment 59459
Vacuum veel beter dan benzinekraan, dat hebben ze je bij de scooterwinkel verteld zeker? Met een benzinekraan heb je juist betere benzinedoorlaat dat bij een vacuum. Ik zie ook dat je bij andere topics mensen zit te misinformeren, laat andere mensen dan aan je scooter sleutelen en blaat niet.
 
Vacuum veel beter dan benzinekraan, dat hebben ze je bij de scooterwinkel verteld zeker? Met een benzinekraan heb je juist betere benzinedoorlaat dat bij een vacuum. Ik zie ook dat je bij andere topics mensen zit te misinformeren, laat andere mensen dan aan je scooter sleutelen en blaat niet.
Die man praat over 2 carbs gekocht omdatie geen vacuum heb hij wilt graag een carb met vacuum ipv een nieuwe carb kopen ken die het toch beter bij zn spruitstuk zetten of ben ik nou gek
 
Back
Top