Vaag start probleem

me_the_one

To Fast To Furious
Beste leden,

Ik zit met het volgende probleem:
Het betreft een Piaggio blok (onder een SR)

Ik heb de krukaslagers vervangen omdat je deze enorm hoorde.
De scooter heeft een ZX uitlaat, en is voor de rest "standaard"

De scooter heeft montjesmaat gelopen! (ging eerste keer moeilijk/niet aan)

Nu heeft de scooter zo veel moeite met aanslaan, als hij al start loopt hij wel netjes stationair, alleen als ik gas geef lijkt het alsof er GEEN massa is aangesloten (zoals een 70 klinkt zonder massa) Massa zit er WEL. en de scooter komt niet tot amper vooruit. (verschillende sproeiers geprobeerd van 53 tot 90)

Ik vindt dat de bougi slecht vonkt, al houd je de bougi een stukje van het frame af springt de vonk slecht over!

Wat heb ik gedaan:
- Keeringen opnieuw na gekeken.
- Membraan nagekeken (klepjes zijn goed)
- Choke los gehaald
- Ontsteking los gehaald! en bobine --> Laten na meten bij Roké die zeggen dat er niks mankeert.
- Kabelboom nagekeken
- Extra massa aangelegd
- Nieuwe bougi (2x)
- Sproeiers (53 tot 90)
- edit: cilinder Pakkingen vervangen

Wie heeft er nog tips (ervaring), of weet wat het zou kunnen zijn?

Mvg,

Kai
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ja, ook die zijn vervangen... stom niet bij gezet.
Het lijkt ook niet op valse lucht, hij valt uit als ik luchtschroef dicht draai.
 
Das normaal als je de luchtschroef dicht draaid, zet deze op ongeveer 1.5 slag open. Heb je de stekkers van je onsteking en spoelen allemaal goed inelkaar geduwt? niet dat je de pinnetjes naar achter heb geduwt. en dat deze nu slecht contact maken.
 
Das normaal als je de luchtschroef dicht draaid, zet deze op ongeveer 1.5 slag open. Heb je de stekkers van je onsteking en spoelen allemaal goed inelkaar geduwt? niet dat je de pinnetjes naar achter heb geduwt. en dat deze nu slecht contact maken.

Jep probeerde er mee aan te geven dat er GEEN valse lucht aangezogen wordt.

Spoelen alles zit goed, ook dat ontstekings pennetje afgesteld tov het vliegwiel 0,7 mm tussen het vliegwiel en het pinnetje.
 
Probleem opgelost!

zoals op de afbeelding te zien is het "zwarte" ontsteking pinnetje (rechts) de vonk ontstaat mede wanneer het vliegwiel hier langs gaat.

Dit zwarte ding heb ik een paar grade naar rechts gedraaid, en de ontsteking deed het weer VONK was weer hard.

37pe25.JPG
 
Back
Top