Vaag sr2000 probleem!

  • Thread starter Thread starter TB
  • Start date Start date

TB

Well-Known Member
Jullie weten vast nog wel dat ik een tijdje terug een Yasuni Z onder m'n sr2000 had gestoken. Het afstellen gaf toen nogal wat problemen omdat ie absoluut niet goed af te stellen viel. Na enige tijd proberen kwamen we uit op: 15% gouden polini drukveer en 4g rollen. Dat reed op zich goed, maar na een tijdje rijden ging ie met optrekken steeds meer toeren maken en kreeg een dip zo rond de 60. Topsnelheid was toen iets van 100 op de teller maar die haalde ie bijna nooit omdat ie vaak in die dip bleef hangen.

Toen kwamen er nogal veel rollenbankcontroles en had ik voor de zekerheid m'n standaard onbegrensde pijp er weer onder gehangen. Gewoon alles origineel erin. Originele rollen, drukveer en trekveertjes. Maar omdat die originele rollen nogal wat vlakke kanten hadden en volgens mij te weinig toeren gaven heb ik er nieuwe ingestopt. De originele waren 7,6 g. Ik heb nu 7,0 g erin en dit reed weer perfect. Heel mooi vloeiend naar zo een 75-80 km per uur op de teller. En trok echt met een mooi constant toerental op.

Nu iets van 75 km verder, weer hetzelfde gezeik als met die Yasuni. Teveel toeren tijdens het optrekken en trekt weer niet helemaal lekker door. En vanmiddag reed ie wel goed ermee. Ik word er echt helemaal gek van van dat klereding! Hij is niet goed te krijgen, op geen enkele manier!! Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen?

M'n scooter is wel wat kracht kwijt maar dat komt denk ik door de kilometerstand van 11000 km. Denk zelf de zuigerveren maar dat heeft met dat vage gedoe niks te maken.
 
Advertisement - register to remove this

SR2000 = raar.

Maat van me kocht zodra de eerste "race uitlaat" binnen was er gelijk eentje (technikut).Mwa, ondergelegdt en afgestelt. Reedt 105 op zijn teller, dat was iets harder als ik met mijn Aerox + Gara + Polini Speedcontrol. Zeg 95 km/h.
Na een maand ofzo is ie niet meer vooruit te branden. Blijft maar 75 rijden heel weinig toern. leg je er lichtere rollen in, is het weg maar rijdt ie maar 100 op de teller en zakt ie na een tijdje weer af.
Toen reedt ie hem toto. Dus weer een nieuwe. The same shit. Maar nu heb ik zijn sproeier en cabu schoon gemaakt en nu rijdt ie met die nieuwe in een ruk door naar de 110 op de teller?!?!?! Tot... vorige week. Nu maakt het weer geen toeren meer, alleen op een héééééééél lange weg enne soms trekt ie effe een stukkie door.
Lijkt een beetje op jouw probleem, misschien helpt een andere vario ofzo?

Mzzl
 
Nee, hoef niet veel kracht te zetten als ik kick en hij start soms ook niet zo heel lekker. Slaat ie gelijk weer af enzo of loopt ie heel schokkerig en weinig toeren dus dat zit in ieder geval niet goed. Heb me stationair daar al voor afgesteld maar krijg um niet beter.

Dat gekloot met die technigas lijkt misschien wel op mijn probleem. Alleen die van mij gaat steeds achterlijk veel toeren draaien en daarna zakt ie in. Zou hetzelfde kunnen zijn. Kan het zijn dat dat kut morini blok gewoon te warm wordt ofzo??
 
Ik heb me bougie maar eens vervangen. Die originele was toch best wel verrot. Heb nu een 8 ipv 7. Schijnt beter te zijn. Weet nog niet hoe het rijdt, want het regent. Morgen weet ik het wel!
 
Mijn Nrg deed ook raar, laag toerental naar hoog toerental, heel onregelmatig presteren... carb. schoongemaakt: loopt perfect...

Misschien dat de SR2000 ook van een irritante bewegende halfpoelie is voorzien...

Greetz.
 
Back
Top