Vaag probleem (mogelijk warmloper, maar niet zeker)

Status
Not open for further replies.

Carbon_RoX

Mother of all Roxes
ik heb een aerox, waar sinds kort een ontgrensde gianelli extra onder ligt. Mijn standaard cilinder heeft ongeveer 3 warmlopers gehad. Pas geleden toen ik een kilometer of 5 vol gas had gereden bij redelijk warm weer was er nog niks aan de hand.

toen ineens begon er iets raar te rinkelen, ik dacht in mijn vario en een paar tellen later viel mijn scooter en lichten en de hele mikmak uit. Daarna kon ik hem weer starten en ben rustig langs een dealer en daarna naar huis gereden. nog een keer volgas geprobeerd om te kijken of alles nog werkte. Het werkte, maar dan tot de 60 op de teller, en harder wilde die ineens niet meer :|. Toch dacht ik geen warmloper, want mijn lampje was geen een keer gaan branden.

De dealer zei dat het waarschijnlijk aan de cilinder lag. No shit, sherlock.:L
Dus ik kwam thuis, en was het helemaal zat met dat ding, dus zelfde dag nog stage 6 50cc alu besteld.

Nou ging ik net eens onder m'n scooter liggen, om alvast wat dingen los te schroeven enzo. zie ik ineens het kabeltje van de thermometer los hangen:|. Dat verklaarde een hoop. Maar wat ik nog meer zag en merkte was dat m'n uitlaatpakking half los hing, terwijl m'n uitlaat gewoon goed vast zat :? en dat daar een shitload aan olie uit was gelopen. Verder had je dus nog het gerinkel van de vario.

Nou vroeg ik me dus af want ik weet het niet zeker: was dit een warmloper, gaat die nieuwe cilinder helpen en is die vario kapot of kan dat iets anders zijn geweest?

ps. ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar hij loopt heel rijk, al heel lang. Zo van: oliespetters uit de uitlaat.

Alvast bedankt want ik zit onderhand echt radeloos te worden. :)
 
Advertisement - register to remove this

denk zelf dat je toch een warmloper hebt gehad en dat je een veel te grote sproeier erin hebt zitten (tenminste dat maak ik eruit) is ook niet echt heel goed

enja als je alles weer in order hebt gaat die cilinder wel helpen maar in wat voor zin bedoel je ?

en met dat van de vario zal ik toch maar even voor de ckerheid los halen en even kijken of je iets raars eraan ziet
 
kan het ook zijn dat hij door een warmloper dan veel rijker is gaan lopen, want het is echt niet normaal hoeveel troep er uit die uitlaat komt, ow en ik testte net weer even, en het hele zaakje stinkt heel erg naar benzine, veel meer dan normaal :?

met die cilinder bedoel ik eigenlijk of ik dan niet meer die warmlopers/olie eruit krijg. enzovoorts. want op zich is die olie afstellen lijkt me, maar het is wel veel erger geworden na de warmloper.
 
ik heb net ff een deel van mijn kappen eraf gehaald, en er zat gewoon een plas half opgedroogde olie in m'n onderkap :?
 
zal waarschijnlijk gewoon een paar keer zijn vastgelopen , als je dan even wacht kan het zijn dat ie het gewoon weer doet..

als je het niet vertrouwd moet je er natuurlijk niet op doorrijden maar de boel los pakken VOOR dat er nog meer stuk gaat..
 
ja daar ben ik al mee bezig, heb alle kappen, uitlaat, carterkap, vario enzo al los. alleen bij m'n koelpomp zit een of ander &^%%$^%$&-schroefje dat is dolgedraaid, echt om gek van te worden :(

Bij m'n vario trouwens op t eerste gezicht niks kunnen ontdekken, maar ik zal nog eens goed kijken of er niks in me carter los ligt ofzo.
 
ja is ook, maar ik hou ervan dat ik de ruimte heb om te werken :p en dat schroefje was al kapotgedraaid voordat ik begon ;)

maar iemand nog een suggestie voor dat gerinkel, want ik heb niks in de vario kunnen vinden. Ik weet wel dat het de koppeling niet kan zijn, want het gebeurt alleen bij hogere snelheden, voor zover ik die nog kan halen ;(
 
kan dat dan ineens ruimer worden? want dat lijkt me sterk eigenlijk

en die cilinder haal ik er morgen wel ff af, want ik heb het nou wel even gehad ;) kijk anders morgen hier nog even naar of ik nog iets nieuws vraag ofzo. in ieder geval bedankt ;)
 
Als je een warmloper hebt gehad kan je dat aan de cilinder zien dus daar ben je zo achter. Waar het dan door gekomen is is tweede vraag. Zonder olie gereden, met een arm mengsel (evt icm warm weer) gereden, zonder koelvloeistof gereden of met te weinig, etcetera
 
oke mensen, ik heb even wat zooi uit elkaar geschroefd, ik ben nu achter een paar dingen:

1. het was of geen, of een hele lichte warmloper, want aan mijn cilinder is vrijwel niks te zien.

2. bij m'n koelpompaandrijving (of hoe jullie dat ook noemen) zaten 3 rubbers, maar die lagen dus kapot, onderin m'n koelkapje. in hoeverre dit kwaad kon, weet ik niet, want mijn koelpomp draaide nog wel, alleen het zaakje slijt veel harder lijkt me.

3. een shitload aan olie in me cilinder, dus hij was iig goed gesmeerd. misschien te goed ofzo?

4. mijn koelvloeistof, waar ik 3 weken mee rondrij, was bijna pikzwart, terwijl het helgroen zou moeten zijn.

iemand dus suggesties wat het zou kunnen zijn? want ik heb geen zin om dalijk te gaan rijden en meteen m'n nieuwe cilinder of iets anders naar de tering te rijden.
 
als je koelwater zwart/bruin is,is je koppakking lek. dat wil zeggen dat er koelwater in je cilinder kan komen.

ik heb even gekeken, en er was wel een plekje dat heel ver in die groef geperst zat van die koppakking en daarbovenop was een stukje zwart. dus zou dat een lek kunnen zijn?
 
nog steeds wachtende op nieuwe cil. :|dan kan ik pas kijken wat er echt aan de hand was, een paar kilometer, en dan breng ik m meteen naar de dealer om ff te testen, eventuele gare onderdelen eruit te halen en af te laten stellen. en ik laat m lekker zonder kappen, dan kunnen zij er niet meer uren op maken :*

owja, k krijg dat verrekte borginkje niet uit de zuiger, iemand een tip over welke tang enzo ik daar het beste voor kan gebruiken, want ik ben onderhand in staat om geweld te gaan gebruiken :p
 
Met een punttang moet dat gewoon lukken. Anders de andere kant proberen dan kan je de bus eruit tikken en de ene kant gewoon laten zitten :)
 
En ga niet lomp aan je zuiger lopen trekken met die punttang, als je het uiteinde vastpakt van die borgring en hem wat samendrukt + draait tegelijk komt ie er zo uit. De fijnste punttang daarvoor verkopen ze bij de scooterhandel vind ik zelf :p.
En idd dolgedraaide bouten zijn kut, maarja vastgeroeste tapeindes in je cilinder zijn nog vervelender ;).
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top