DWTH
Member
Goedemiddag
Ik ben met een maatje van mij met zijn scooter bezig en begint nu een vaag probleem op te treden.
De zip is tweedehands gekocht. Rolletjes, vario, etc. weet ik niet. Wel weet ik het volgende:
Zip viel constant uit, is toen naar een scooterzaak gebracht omdat ik er geen tijd voor had. Ze dachten dat het uitvallen kwam door de carb. De originele carb is vervangen door een imitatiemodel. Ze dachten dat het hiermee was opgelost, ik was langsgegaan en nee hoor: hij viel nog uit. Wat bleek nou: het had te maken met de ontsteking, de stekker (dus niet de bougiekabel) naar de CDI was niet goed en is nu vervangen. Nu valt de zip niet meer uit.
Van de originele carburateur die erop zat weet ik de setup niet meer van, hij liep toen in ieder geval sowieso 55/60.
Er zit nu dus een imitatie carb op (maat weet ik niet.) In die carb zat eerst sproeier 82 in, toen liep hij 20. Daarna 84 geprobeerd en liep hij 35 maar nog steeds stotterend. Op dit moment zit er een sproeier 86 in, hij trekt dan nog steeds erg langzaam op tot 45 en voel je dat hij heel erg inhoudt.
We hebben toen nog een (voor bing carb) sproeier van 88 en 90 geprobeerd maar toen liep 'ie nog slechter (verzoop voor je gevoel)
Nu is dus het leuke: als ik de luchtfilterbuis eraf haal rijdt de scooter gigantisch hard door (met sproeier 86), zoals het in eerste instantie was met originele carb, meteen naar de 55/60 (kan harder, maar dat komt door de begrenzer CDI)
DUS: kan dit liggen aan dat er nog een grotere sproeier op moet (lijkt me niet nodig, dan gaat het brandstofverbruik echt bizar worden gok ik)
OF: moet er een andere maat carb op?
Ik ben met een maatje van mij met zijn scooter bezig en begint nu een vaag probleem op te treden.
De zip is tweedehands gekocht. Rolletjes, vario, etc. weet ik niet. Wel weet ik het volgende:
Zip viel constant uit, is toen naar een scooterzaak gebracht omdat ik er geen tijd voor had. Ze dachten dat het uitvallen kwam door de carb. De originele carb is vervangen door een imitatiemodel. Ze dachten dat het hiermee was opgelost, ik was langsgegaan en nee hoor: hij viel nog uit. Wat bleek nou: het had te maken met de ontsteking, de stekker (dus niet de bougiekabel) naar de CDI was niet goed en is nu vervangen. Nu valt de zip niet meer uit.
Van de originele carburateur die erop zat weet ik de setup niet meer van, hij liep toen in ieder geval sowieso 55/60.
Er zit nu dus een imitatie carb op (maat weet ik niet.) In die carb zat eerst sproeier 82 in, toen liep hij 20. Daarna 84 geprobeerd en liep hij 35 maar nog steeds stotterend. Op dit moment zit er een sproeier 86 in, hij trekt dan nog steeds erg langzaam op tot 45 en voel je dat hij heel erg inhoudt.
We hebben toen nog een (voor bing carb) sproeier van 88 en 90 geprobeerd maar toen liep 'ie nog slechter (verzoop voor je gevoel)
Nu is dus het leuke: als ik de luchtfilterbuis eraf haal rijdt de scooter gigantisch hard door (met sproeier 86), zoals het in eerste instantie was met originele carb, meteen naar de 55/60 (kan harder, maar dat komt door de begrenzer CDI)
DUS: kan dit liggen aan dat er nog een grotere sproeier op moet (lijkt me niet nodig, dan gaat het brandstofverbruik echt bizar worden gok ik)
OF: moet er een andere maat carb op?