Vaag probleem met starten..

DwAAs

MHR [R] 0wner yay!
Ik heb echt wazige problemen met starten met mn Aprilia sr sportje, als ik hem wil starten lukt het niet.
Ik noem es wat op, s'ochtends als ik hem start(meestal met choke) doet ie het gewoon niet zelfs niet met choken, en word ik weer tot kicken aangezet.
En niet normaal kicken hoor, maar als een mongool een stuk of 20 keer trappen voor dat lel aangaat.
Maar nu komt het mooie, als ik gereden heb en ik zet hem ff 5 min stil, en ik wil weer weg (starten zonder choke, dat moet zeker nog kunnen na die 5 min want je motor is dan nog warm) doet ie het niet hoor, en dan meestal als ie dan niet normaal start met choke starten, en dan mag ron zijn handjes dichtknijpen dat ie start want anders kan ie weer gaan kicken(staat lekker stoer om met een vette scoot op de zwarte markt te staan en hij wil niet starten, sta ik daar lekker te trappen:| )
Ik heb al een nieuwe bougie erin geduwd, maar hij houd het zelfde.
Ikzelf denk dat er een technisch probleem is met de carbo, dat die niet goed de benzine doorgeeft, en of ik denk dat het de startmotor is, maar dat zal het waarschijnlijk niet zijn want hij kan nog wel starten heel soms.
Maar wie weet wat the F****** prob is? :(
alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Zuigerveren VERSLETEN... kan wel, je hebt de juiste 'symptonen' trapt hij ook heel ligt? dat duid op weinig compressie...

En probeer in vervolg leestekens te gebruiken, je verhaal is niet echt abn...
 
Ja hij trapt wel wat licht aan jah, zou het toch zo zijn?
Ik d8 dat je dan helemaal niet meer kon starten... omdat je geen compressie meer hebt ofzow?
 
Je zuigerveren kunnen versleten zijn waardoor je minder compressie hebt( je kan makkelijk kicken het voelt heel licht aan)maar dan toch kan je ermee rijden
Je zuigerveren kunnen breken en dan kun je het dus vergeten mag je een nieuwe cil + zuiger kopen.
Maar hoeveel km heb jij met die setup van jou gereden?
 
ik heb ook het probleem wat dwaas beschrijft. meestal typt dwaas nooit iets zinnigs's te zegge maar nu tog wel. maar iig, dit heb ik ook. mijn probleem staat op beginner's forum. hmmzz, maar sr racing jah, welk geluid hoorde jij toen? ik heb zon plompend geluid.
en dat er geen compressie is, dat kan je toch ook controleren als je geen compressie hebt als je ehm die soort schijf met koelvinnen makkenlijk kan ronddraaien. ik weet het ook niet.
 
eyh, ik heb dat probleem nu ook.
ik dacht ook dat het de zuigerveren waren. ik heb ze nu vervangen maar nog steeds het probleem. ik moest eerst ook steeds choke bij het starten maar nu komt hij helemaal benzine tekort enz. waarschijnlijk moet je je olie keerringen vervangen, of je carterpakking vervangen.

ik ga dat doen als ik terug kom van vakantie. kheb nu geen tijd. ik denk echt niet dat het aan je zuigerveren ligt.

hoeveel heeft hij ook weer gereden.
 
Misschien heel stompzinnig hoor. 0?
maar ik heb dat idee ook gehad. en dat lag bij mij aan de uitlaat.
ik had er een splinternieuwe bidalot 2 eronder gehad. en niet willen starten. ik stond dus ook als een mongool te kicken, mijn idee hierop was ff mijn bougie eruit draaien en een klein beetje benzine erdoor heen spuiten. als hij dan gelijk start ( of na 2x dan heb je teveel ingespoten) dan weet je dat het met je uitlaat te maken heb. ik heb er nu een Doppler s3r uitlaat eronder hangen. en s'ochtends 3 keer kicken en hij staat aan, 8P ZONDER CHOKE !!! 8P

Het is maar een idee. en of het werkt weet ik niet. maar bij mij werkt het nu super.
 
Back
Top