vaag probleem elektrische start

ric_0209

Well-Known Member
hey,
ik heb n heel vaag probleem met me elektrische starter @ neo's.
soms als ik hem wil starten met elektrische dan hoor ik zo'n geluid van: sjing, tik/klik , en dan start ik nog s en dan doet ie dat weer, en dan soms na n paar keer doet ie t wel, net alsof ie er veel moeite voor moet doen om m aan te krijgen...
normal komt dus na die "sjing" meteen het geluid van lopende motor.
en soms doet ie t ook gewoon meteen de eerste keer goed.
het komt ook wel s voor dat ik m helemaal niet aan krijg en dus moet kicken waarna hij al in 1x start :S.
is mijn accu gewoon slecht?
dit heeft hij hiervoor ( nu na 7500km) nooit gedaan.

setup:
std cilinder
Malossi kevlar v-snaar
Gianelli NRX
(wat er niet bij staat is standaard)
 
Advertisement - register to remove this

waarschijnlijk zijn dus Jou busjes uit jou starterkrans (wat achter de vario zit) scheef gaan zitten, waardoor de startmotor de Starterkrans niet goed kan meenemen ik zou dus ff je vario eraf halen en je starterkrans ook (Pas Op want die Busjes met veertjes zijn vrij klein en raak je zo kwijt)...
Suc6 ermee...
 
kan t dat ik deze ook hoor rammelen onder t rijden?
ik hoor namelijk vaker iets rammelen onder t rijden, maar ik weet niet zeker of dit nou mijn bok is (dies kapot) of dus die starter krans...
ik zal t s nakijken.
 
als het stekkertje los zat dan zou die em soms niet eens aan krijgen,

als ik jou was zou ik eerst naar de startkrans wat hubo zegt controleren en kijken of jouw startmotor goed draait doormiddel van carter eraf halen en iemand em laten starten en kijken of hij wel goed draait, als dat het niet is dan moet je het ff zeggen
 
Ja hoor dat is vaak de resonantie (mee-trillen van objecten bij een bepaalde viberatie)
Ik zou dus gewoon ff je vario eraf halen en dan je starterkrans ook eraf. En dan zie je vanzelf wel hoe het zit:)
Maar om die Busjes met die veertjes een beetje goed op de plek te krijge/houden is nog redelijk wat werk voor nodig:)
Maar uiteindelijk zal het wel lukken hoor;)

Greetz
 
Back
Top