Vaag Keihin probleem

Patrick V.

PuttenSR
Ik zit al een hele tijd met een vaag probleem.

Ik heb een echte Keihin die erg vaag doet.

Ik heb gebankt bij Karsemeijer met een bank frame (stand van het blok e.d. helemaal het zelfde als mijn Sonic). Toen het blok onder mijn Sonic geschroefd en daar begonnen de problemen...

- Slecht starten (30 keer kicken was soms niks).
- Bij gas geven 'bwoaap' geluid / uitvallen.
- Overlopen.
- Onzuiver lopen

Toen de carb helemaal uit elkaar geschroefd, in een emmer met benzine.. alles was dus brand schoon voor de zekerheid nog wat met lucht gespoten en weer in elkaar geschroefd.

De problemen zijn nu 'wat' minder:

- Slecht starten
- Onzuiver lopen
- Nog iets het 'bwoaap' effect

Ik dacht stationair sproeier eens veranderen (van 38 naar 45) nog niks beters, gasnaald staat in het midden.

Toen bezig gehouden met de luchtschroef, kwam er achter dat als hij dicht staat of 0,5 slag open dat hij weer goed start, en hij nog 'iets' bwoaapt maar echt minimaal.

De inlaat zit echt 100% lucht dicht, en aan de keeringen van het blok kan ik niks vreemds zien, lekt ook niet of andere ongein.

Sproeier die er nu in zit: 145 (op de bank 142)
Stationair sproeier: 45
Gasnaaldstand: Midden

Wie o wie heeft ideeën wat het kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Toch denk ik niet dat het probleem in de carb zit. Mijn lijkt het toch dat er in je blok iets niet goed zit. Zelfs met een zeer slecht afgestelde carb zou je scoot goed moeten startten. Ik zou toch ff ergens anders zoeken naar het probleem :).
 
Back
Top