V-snaar zip iget vervangen

Jeff1230

New Member
Heuuyy mensen. Ik heb dus voor t eerst zelf gesleutel aan mn zip iget brom, ik wilde zien wat voor v-snaar erin zat. Ik heb alles mooi eraf gehaald met een vario blokkeersleutel en daarna nog wat gespeeld met de rollen. Nu zit er dus nog een fabriekssnaar in die ik ga vervangen voor een originele piaggio snaar. Mijn vraag is nu, kan dit ook gewoon alleen met behulp van een vario blokkeersleutel of heb ik echt per se ook nog een een koppelingssleutel nodig om de koppeling los te halen? Ik denk namelijk zelf dat het ook wel kan als ik gewoon die krukasmoer los heb en m er gewoon vanaf haal alleen en dan over t koppelingshuis haal. Dit wilde ik dus graag even zeker weten.
 
Advertisement - register to remove this

Bestel gewoon voor die paar euro een koppelingssleutel. Zie je gelijk de staat van alles en schuur je hem licht op.
Het zal vast wel gaan hoor, let ook op de draairichting vd snaar.
Zie bijlage, 2 eurotjes
 

Attachments

  • Screenshot_20210118_083709_com.alibaba.aliexpresshd.jpg
    Screenshot_20210118_083709_com.alibaba.aliexpresshd.jpg
    59.9 KB · Views: 12
Ik ben het met Simsa eens dat als je de koppeling gaat demonteren je ook een sleutel daarvoor moet hebben. Maar jouw koppeling hoeft niet los om de snaar te vervangen dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Wel is het beter om de koppeling even te demonteren en te controleren want je bent er nu toch bij.

Snaar eraf halen is niet moeilijk. Bij monteren nieuwe snaar even de poulie richting het koppelingshuis duwen zodat je meer ruimte hebt.
 
Ik ben het met Simsa eens dat als je de koppeling gaat demonteren je ook een sleutel daarvoor moet hebben. Maar jouw koppeling hoeft niet los om de snaar te vervangen dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Wel is het beter om de koppeling even te demonteren en te controleren want je bent er nu toch bij.

Snaar eraf halen is niet moeilijk. Bij monteren nieuwe snaar even de poulie richting het koppelingshuis duwen zodat je meer ruimte hebt.
Yess zal ik doen, bedankt
 
Back
Top