v-snaar vervangen

NEOrider

Well-Known Member
hey gasten
kheb een yamaha neo en er staat ong. 4500 km op de tellermaar de v-snaar is nog nooit vervange.. weet iemand wanneer een v-snaar vervangen moet worden?
en hoe kan ik zien of mijn v-snaar versleten is?? hebben die dingen een standaart breedte of zo??
please help this n00b
 
Advertisement - register to remove this

Je ziet het als hij vesleten is doordat hij er versleten uitziet :p Als er dingetjes uitsteken, stukjes wegzijn, of hij op bepaalde plekken verkleurd is.
Maar na 4500km ben je als het goed is echt nog niet toe aan een nieuwe snaar
 
NEOrider said:
hey gasten
kheb een yamaha neo en er staat ong. 4500 km op de tellermaar de v-snaar is nog nooit vervange.. weet iemand wanneer een v-snaar vervangen moet worden?
en hoe kan ik zien of mijn v-snaar versleten is?? hebben die dingen een standaart breedte of zo??
please help this n00b


het of naar 4500 km nog niet, maar als ik jou was zou ik er wel een nieuwe v-snaar inzetten :).
Heb 2x mee gemaakt dat de snaar knapte niet leuk is dat, en btw als je nieuwe snaar in doet loopt ie in het begin 5 km harder
+ralf+ .

Tip:een goed snaartje is dyco redelijk in prijs en zijn goede snaartjes
 
ok ik heb gekeken naar mijn v-snaar en aan de zijkant loopt een kronkelende streep over de gehele lengte is dat erg?Of wat als ik nou eens een bredere v-snaar koop ( ik weet niet of het bestaat) kan ie dan harder gaan? ok na hoeveel kilometer moet ik dan wel mijn v-snaar vervangen?
 
nou ja je kan je V snaar meten op breedte maar je kan ook gewoon even goed kijken of er geen rare slijtage in zit. Ik geloof dat als je breedte onder de 20 zit dat ie dan aan vervangen toe is correct me if im wrong.....8P
 
N te brede vsnaar kan niet onderin de vario komen, waardoor je veel kutter optrekt.
Hij kan wel hoger in de vario komen, waardoor theoretisch te top hoger wordt. Maar dan kan hij ook tegen je carter aanlopen en binnen de minuut verbrand zijn..

Dus als je er n nieuwe in wilt stoppen gewoon degene halen die erin hoort :)
 
hey Dark-crow als ik het wist zou ik het nier vragen :p
maar ok ik zal morgen nog een keer kijken of de breedte op zijn minst 20 mm is.
maar hoe breed is een v-snaar eigenlijk als je em nieuw koopt?
 
ik heb ze al eens vaker bij klanten vervangen bij minder dan 2000 km , wat ze er mee deden weet ik niet....

de gemiddelde leeftijd van een snaar (met std cilinder met of zonder snelle pijp) schat ik op zo'n 6000 km , de 1 doet er langer mee dan de ander , 15.000 is uitzonderlijk..
 
niet perse erg , maar je krijgt een hoop rotzooi tussen de vario en startsysteem etc. als je pech hebt en dan moet alles los. maar het is natuurlijk ook niet goed voor de krukas want die krijgt ook een opneuker...
 
hehehehehe ok thnx iedereen kgaat dus gewoon mijn v-snaar vervangen want ik vertrouwde het eigenlijk al niet meer heel erg. ok khad nog een vraagje... ik woon in frankrijk en het is erg heuvelachtig hier. Mijn scooter gaat nu 60 vlak terrein maar de heuvels hiero zo zo steil dat ie af en toe maar 25km/h de heuvel op gaat.... is het dan zo dat de v-snaar sneller verslijt??
 
Ja, hij slijt wel sneller.

Doordat je heuvel opwaards rijdt trekt je achterpoulie je vsnaar naar rechts. Je vario trekt je vsnaar echter naar links om te kunnen draaien. Ik kan me voorstellen dat je snaar hier op den duur een beetje van uitrekt, of zelfs kapot knapt. Maar hij kan heel wat hebben voor dit gebeurd hor
 
Back
Top