v snaar slipt door

nildith

Well-Known Member
ik heb een watergekoelde kymco dink 50 uit 2005. Ik heb hem overgekocht van een jongen.
Als ik ga rijden dan begint mijn v snaar door te slippen tussen 30 en 40 km. Mijn toerental begint dan te schommelen totdat de v snaar weer grip krijgt en hem doortrekt naar ongeveer 60km. En als ik een brug oprij kruipt hij terug naar 45km. Weet iemand wat hier de oorzaak van is en wat eraan te doen is?

paar gegevens van mijn scooter:
Ik heb paarse rolletjes (gewicht onbekend) en rode drukveer.
Verder ziet alles er standaard uit.

wie kan me helpen...want dit rijdt niet lekker!
 
Advertisement - register to remove this

weet je zeker dat dit aan de snaar ligt en niet bv aan je begrenzing? of is hij al helemaal ontgrenst? (begrenst lopen ze zo tegen de 60 op de teller, weet niet ofdat bij kymco ook zo is)
als je dan bv een brug op rijd lopen de tellertjes altijd wel wat terug.
 
Wat dacht je van een vsnaar erin doen die wel past.. als dat het probleem is idd, als de snaar niet goed is zal die eerder bij het wegrijden moeilijkheden hebben.

Beschrijf je toerental eens zo precies mogelijk vanuit stilstand, van 0km/u tot topsnelheid
 
idd , kan van allles zijn , verkeerde of slechte snaar , versleten poellies en/of vario , vettigheid en troep , te slappe drukveer (versleten)
 
hallo bedankt voor jullie reactie....

optrekken gaat als een trein van nul naar gemiddeld 60 km per uur (in het begin)
zodra de snaar / motor goed warm is dan trekt hij nog steeds goed op maar bij de 30 km per uur schokkerig te rijden de toerental begint ook te schokken by voorbeeld van 5 gelijk naar 7 en dan weer terug naar 5( je hoort ook de motor on nodig toeren maken) zo klimt de toeren om hoog. tot dat hij bij de 45 km per uur is en dan spuit de scooter weer weg en vliegt hij naar gemiddeld 60 km per uur.

de v snaar zit er net nieuw op en heeft nog geen 100 km op zitten en is de zelfde als die er op zat...

verder is de behuizing droog en schoon van binnen.... de v snaar begint nu ook te glimmen op de zijkant.... hoe kan ik het merken of er iets versleten is qua veer of vario...

groeten
 
lodewijk leuk die opmerking maar hoe kon jij nou weten dat er een nieuwe v snaar in is gegaan... dat was nergens verteld.. maar het maakt niet uit maar leuk zijn moet je maar op feestjes doen... maar zoals ik al zei optrekken is geen probleem trekt vlot weg.
 
hij wild niet leuk doen maar jou helpen hoor, lol :) als jou snaar te slap is dan zou die niet vertrekken als een trein, ik denk meer aan geen goede gewichten of niet warm afgesteld. trok hij met je vorige snaar beter op btw? als het door een dealer gedaan is zou ik met dit probleem is bij hem aankloppen.
je kan pas zien of dingen versleten zijn als je het openhaald, je snaar zal nog wel oke zijn als die er maar 100km opzit, zolang hij niet te smal word ligt het probleem bij andere dingen.

en reageer een keer op vragen die worden gesteld... is hij ontgrenst?
 
ik zou het niet weten of hij is ontgrenst.. maar als ik op een lange dijk rij loopt hij gemakkelijk naar de 70 (tegenwind) en 80 met wind mee.....

oke misschien heb ik een beetje raar gereageerd naar lodewijk. mijn excuus hier voor...
 
Geeft niets, daar gaan we natuurlijk niet moeilijk over doen :)

Als de dealer die nieuwe snaar voor jou erin heeft gezet zou ik hiermee gewoon bij hem aankloppen. Als je er liever zelf mee bezig wil zou ik beginnen met net iets lichtere rollen te plaatsen, met wat geluk is het daarmee al opgelost. Weet je hoeveel gram er nu in zit?
 
hallo lodewijk... ik ben met de oude v snaar naar de dealer gegaan en heeft de zelfde snaar gegeven (wel ander merk) maar zei dat het geen kwaad kon... de rolletje zijn paars en weet niet hoeveel gram ze zijn en er zit een rode druk veer op en de trek veertjes zijn even uit mijn hoofd wit... het zijn wel allemaal de de zelfde gewicht. ( heb gelezen dat je twee verschillende gewichtjes in moet doen.. klopt dat.)
 
dat kan ja maar dat is niet altijd het geval als hij bv met 6x 6,5gram goed optrekt zonder dipjes dan moet je niks mixen. stond er btw een pijl op je snaar? heb gisteren nog 1 vervangen waar er GEEN pijl opstond, even naar dealer gebeld en die zei dat het niet uitmaakte. misschien is dat bij jou wel het geval.
een rode drukveer is dat niet wat veel voor originele set up btw? (kan dr naast zitten uiteraard wand nog nooit aan kymco gesleuteld .:p)
 
he bedankt voor de tip. heb er niet echt op gelet dat er pijlen op zaten toen ik hem ging bevestigen.... hoe kan ik eigenlijk zien of de rolletjes en drukveer versleten is?

groetjes

o en ik laat het nog weten van die v snaar.... (krijg jammer genoeg vrienden op bezoek vanmiddag)
 
Een slippende V snaar zie je ook vaak bij scooters met veel trek kracht maar dat is bij jou niet van toepassing.

Je weet echt zeker dat het je V snaar is? Vaak schiet het toerental wel omhoog maar ga je er niet harder van rijden.
 
dat klopt, de toerental zie je naar boven schieten maar de vaart kruipt heel langzaam op... het zijn eerst lange halen die steeds korter worden totdat de snaar weer grip krijgt en de scooter naar de 65 km trekt.... voel de lichte schrokjes wel op mijn achteras. vandaar dat ik denk dat het me v snaar is... heb nog niet gekeken of hij er goed op zat qua pijl morgen ga ik er naar kijken en horen jullie er meer van..

groetjes
 
hallo daar ben ik weer. heb alles weer los gemaakt.. op de v snaar staan geen pijlen en heb de rolletjes gewogen ... schrik niet het is 10 gram per stuk.. wat volgens mij een beetje aan de zware kant is volgens mij...

als er geen pijlen op staan moet ik dan de letters aan houden.. en ga ook weer even naar de dealer toe om verhaal te halen over de snaar..

groetjes
 
je gewichtjes zijn gewoon veelste zwaar, als de snaar er op ligt kan je hem dan helemaal tegen elkaar nijpen? je moet maar is een keer aan je variopoullie draaien als je je koppeling (dus niet het koppelingshuis) ziet draaien dan is er met die snaar niks aan de hand. als er geen pijl opstaat maakt het niet uit hoe je hem erop legt zolang je de tandjes maar inde goede richting staan.
 
Je koppeling zal ook wel meedraaien als die net te slap is hoor, pas als er echt kracht op komt gaat het slippen.

Maar knijp de snaar idd eens naar elkaar toe met je vingers, daar moet weinig beweging in zitten
 
Back
Top