V snaar scheef

Niffer

New Member
Hallo

Mijn brommer loopt te sloom dus ging m'n varioring dr uit. Nadat hij eruit was trekt m'n v snaar scheef als ik m'n brommer achteruit rijd. De jongen waarmee ik dit gedaan heb zij dat hij dit probleem nooit gehad heeft. Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing
 
Advertisement - register to remove this

Iets met info over de brommer is welkom! Merk, type, bouwjaar enz.

Hoe bedoel je scheef? Rolt die eraf of zo? Heb je dit bekeken zonder vario/ koppeling klep? Carter klep zeg maar.

Ik neem aan dat je de poelies hebt gemonteerd? Koppelingspoelie?

En hoe zit het met je vario? Uit elkaar gehad?

Als de riem daar tussen ligt kan die eingelijk nieuw scheef gaan.

Je hebt de vario ring verwijderd, plaats deze er weer op!!

Is het wel de juiste afmeting aandrijfriem? Heb je deze recentelijk vervangen?

Ik probeer ff me te denken...
 
Het is een malaguti Phantom f12 r AC uit 2008 minarelli horizontaal blok zit eronder

Ja de carterkap is eraf geweest

Wat er precies gebeurd is dat op het moment dat alles er weer goed op zit en je rijd de brommer naar achter gaat de v snaar tussen je koppeling zitten ook zie en voel je dat hij scheef op de poelie zit maar dit kan je niet rechtzetten

Nee mijn Vario is er wel afgeweest maar niet uit elkaar gehaald

Ja ? Want op het moment dat ik dit doe gaat hij weer te sloom

De aandrijfriem is recentelijk vervangen aldus de verkoper en dat zie je ook als je hem eraf haalt ze heeft dit bij een bedrijf laten doen dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan

Voordat de varioring er uit was reed de scooter prima alleen heel sloom
 
Kleine kans, maar even kijken naar de draai richting. Tekst moet je kunnen lezen vaak of er staan pijlen op.

Of eveb opnieuw demonteren en weer monteren en alles ff dubbel checken.
En wanneer gemonteerd je koppeling aan draaien zodat de snaar weer boven in komt te liggen.

Doet hij dat niet of komt hij er boven uit is hij dus te kort of te lang.
 
Back
Top