v-snaar raakt bendix schadelijk? (opgelost!)

Tom M

Member
Beste,

ik heb onlangs een nieuwe v snaar op mijn aprilia sr50 factory geprobeerd, het is een oem snaar 815mm lang/18.5mm breed.
nu denk ik dat deze v snaar de bendix aanraakt bij vol gas omdat op de achter kant van de v snaar een soort wit/grijs streep zit, geen kras of scheur ofzo iets gewoon een gekleurde streep.
ik denk dat de v snaar de bendix op deze plek raakt: zie afbl het stukje tussen de rode lijnen is wat tegen de v snaar aankomt denk ik.

is dit over een langere tijd slecht voor de v snaar?
zoja denk ik dat er maar een kortere v snaar weer op moet, voorheen zat er een dayco snaar op, volgens mij was die 785mmlang/16.5mm breed.

m.v.g.
 
Advertisement - register to remove this

Weet je zeker dat je wel de juiste OEM snaar hebt gekocht? Een foto van de "schade" zegt meer.

Kan je een foto maken? (als het goed is kan je gewoon makkelijk met je telefoon foto's uploaden op het forum :))
 
Weet je zeker dat je wel de juiste OEM snaar hebt gekocht? Een foto van de "schade" zegt meer.

Kan je een foto maken? (als het goed is kan je gewoon makkelijk met je telefoon foto's uploaden op het forum :))

99% zeker dat ik de juiste snaar heb.
ja ik ga een foto maken, ik doe dit wel even als ik nieuwe rolletjes binnen krijg die ik nog wil testen, ik kom terug met een foto morgen of woensdag.
 
Weet je zeker dat je wel de juiste OEM snaar hebt gekocht? Een foto van de "schade" zegt meer.

Kan je een foto maken? (als het goed is kan je gewoon makkelijk met je telefoon foto's uploaden op het forum :))

oke was ik weer, ik heb een aantal foto's gemaakt en ook ondertussen het probleem gevonden. (hoop ik)
blijkt dus dat de v snaar dit klemmetje aanraakte bij vol gas: geen idee waar dat klemmetje voor is maar die hield de v snaar tegen en nu loopt de snaar ook boven in de variateur, ik heb dat klemmetje kunnen omdraaien en als goed is raakt de v snaar dat klemmetje nu niet meer.

aankomende week heb ik er meer tijd voor dus dan ga ik kijken of de v snaar nog steeds in aanraking met iets komt.

hier is nog een foto van de v snaar met de kras/streep er op:
 
hij moet dan te breed zijn, ding loopt dan bijna uit je vario
die vsnaar is ook t enige wat veranderd is en veroorzaakt een probleem en ja dat is niet goed voor je vsnaar want het gedeelte wat nu beschadigd raakt is de stevigheid van dat ding, niet het rubber aan de binnenkant
 
hij moet dan te breed zijn, ding loopt dan bijna uit je vario
die vsnaar is ook t enige wat veranderd is en veroorzaakt een probleem en ja dat is niet goed voor je vsnaar want het gedeelte wat nu beschadigd raakt is de stevigheid van dat ding, niet het rubber aan de binnenkant

de beschadiging op de afbeelding lijkt erger dan het is op de v snaar, het is geen diepe kras of zoiets maar ik snap 100% dat dit over een langere tijd wel meer schade kan aanrichten.
zoals ik boven had vermeld (afbl 1.) heb ik dat klemmetje kunnen omdraaien en hopelijk raakt de v snaar niks meer, daar kom ik wel achter naar een paar keer rijden ;p

Welk jaar is je SR50 eigenlijk?

2005 (factory)
setup: mocht je het willen weten
ECU is ontgrenst
Malossi Multivar 2000 met 6.6Gr rolletjes
witte drukveer van malossi met witte trekveren
Sito Plus 0712 uitlaat

met de OEM v snaar van Piaggio (815mm x 18.5mm) haal ik 85km/h en met een dayco (780mm x 16.5mm) haal ik 80km/h,
 
update,

dit klemmetje bleek toch de v snaar aan te raken en vandaar de kras/streep op de v snaar.
klemmetje heb ik 180graden omgedraaid en nu is alles perfect en opgelost dus!

50791
 
Back
Top