v-snaar past niet na monteren van varioring?

Scooter: Peugeot v-clic 2013, snor model, opgevoerd tot 55/km uur door de vorige eigenaar.

Ik heb zojuist nieuwe varioringen ontvangen om mijn scooter te begrenzen, maar wanneer ik de ring over de variobus plaats dan past de v-snaar er niet naast.
Nu weet ik dat de variobus niet de originele is, klopt het dat een gladde/snelle variobus korter is dan een originele variobus?
Zie de foto's hieronder ter illustratie. Zonder varioring vs. met varioring. Zie hoe de v-snaar maar half op de variobus ligt met een varioring ernaast.
 

Attachments

  • IMG_2109.JPG
    IMG_2109.JPG
    132.5 KB · Views: 23
  • IMG_2111.JPG
    IMG_2111.JPG
    135.5 KB · Views: 23
  • IMG_2112.JPG
    IMG_2112.JPG
    144.3 KB · Views: 19
  • IMG_2113.JPG
    IMG_2113.JPG
    117.9 KB · Views: 19
Advertisement - register to remove this

Weet je wat je ook kan proberen, je snaar bij elkaar knijpen in het midden, dan over de varioring leggen. En dan de starterkrans erop. Misschien past het dan.

Ik doe altijd zelf mijn onderhoud + die van andermans en ik doe altijd hetzelfde. (Wel allemaal piaggio/vespa) En nog geen problemen mee gehad, het klopt ook dat de starterkrans er niet helemaal op past, maar die moet je klein beetje aandrukken :)
 
Je hebt denk ik niet de goede vario bus.. Waarschijnlijk van een ander model scooter gekocht... En die kunnen in lengte zeker wel verschillen..

Andere bus halen, want dit gaat anders kapot lopen..
 
Je hebt denk ik niet de goede vario bus.. Waarschijnlijk van een ander model scooter gekocht... En die kunnen in lengte zeker wel verschillen..

Andere bus halen, want dit gaat anders kapot lopen..

Jawel, het is de originele variobus voor de v-clic 25km.
Nu heb ik begrepen dat het aan de rolletjes, toeren sensor of CDI kan liggen waarom het overtoeren maakt.
 
Back
Top