V snaar ondersteboven gedraaid?

sander2231

Active Member
Hallo iedereen ik was gister aan het rijden en mijn scooter ging ineens vreemd doen (hogere toeren dan normaal en sneller wegtrekken vanuit stilstand) dus ik dacht een van mijn trekveertjes zou wel kapot zijn maar toen ik vanochtend ging kijken was mijn v snaar ondersteboven geraakt en dit heb ik nog nooit gezien ik voelde tijdens heet rijden wel een soort hobbel maar ik dacht dat dat dan met die trekveer te maken had. Weet iemand hoe dit kan gebeuren?
 

Attachments

  • IMG_20220503_082732.jpg
    IMG_20220503_082732.jpg
    204.6 KB · Views: 19
  • IMG_20220503_082727.jpg
    IMG_20220503_082727.jpg
    138 KB · Views: 19
  • IMG_20220503_082725.jpg
    IMG_20220503_082725.jpg
    148.8 KB · Views: 19
Advertisement - register to remove this

Ikzelf sta hier ook van te kijken :confused: , ook nog nooit meegemaakt en loop toch al 25 jaar mee.
Wel wat ik al beschreef maar dit valt toch wel enigszins onder de categorie mysterie momenten!

Enige advies wat ik kan geven is, is dat je goed even de stappen moet doornemen bij de vorige wissel van de trekveren.
Soms heeft een klein foutje grote gevolgen kan ik verklappen..., hebben we immers allemaal wel een keer meegemaakt :rolleyes:.

Bij het plaatsen van de nieuwe snaar e.d. even goed controleren of dat alles goed zit gemonteerd en ook goed vrij loopt.
Zonder de carterkap kun je namelijk goed zien of dat het geheel lekker loopt qua overbrenging van de vario naar de koppeling en het huis.
Dit kan zowel in stationaire toestand van de motor als bij een beetje t/m half gas als de scooter op de midden bok standaard staat.

Hiermee kun je visueel controleren of dat de poelies nog recht zijn en niet gaan zwabberen op verschillende toeren.
Een vermoerde (scheef/krom) koppeling kun je dan ook makkelijk herkennen.
dat is een goede! die ga ik morgen gelijk even doen na die nieuwe snaar te monteren. ik denk dat ik dit in de komende jaren niet meer mee ga maken. enige wat ik ook nog kan zeggen is dat snaar waarschijnlijk te erg versleten is en ik heb ook aardig wat pks achter de kap maar zeker niet sprint scooter waardig om zo te zeggen dus al heb jij dit nooit meegemaakt dan doe ik wel iets heel knaps :p
 
dat is een goede! die ga ik morgen gelijk even doen na die nieuwe snaar te monteren. ik denk dat ik dit in de komende jaren niet meer mee ga maken. enige wat ik ook nog kan zeggen is dat snaar waarschijnlijk te erg versleten is en ik heb ook aardig wat pks achter de kap maar zeker niet sprint scooter waardig om zo te zeggen dus al heb jij dit nooit meegemaakt dan doe ik wel iets heel knaps :p
even een snelle update heb de nieuwe koppeling binnen maar heb de verkeerde snaar besteld. komt hopelijk morgen binnen en ga dan weer even een testritje doen. jullie horen van mij!
Ik heb mijn oude v snaar trouwens afgemeten deze is dus blijkbaar al 8 mm ingesleten ongeveer dus dat is wel een beetje heel intens.
 
Last edited:
Dit heb ik nog nooit gezien , zeer apart ook :)
Laat het ons weten als de nieuwe polini vsnaar er op zit of de vsnaar naar afloop weer andersom is gedraaid.
Dat zou een goede les zijn om alleen goede standaard onderdelen te gebruiken dan van een goedkope kwaliteit,
maar dat een goedkope vsnaar dat kan doen blijft apart.
 
Dit heb ik nog nooit gezien , zeer apart ook :)
Laat het ons weten als de nieuwe polini vsnaar er op zit of de vsnaar naar afloop weer andersom is gedraaid.
Dat zou een goede les zijn om alleen goede standaard onderdelen te gebruiken dan van een goedkope kwaliteit,
maar dat een goedkope vsnaar dat kan doen blijft apart.
Het is ook zeer apart heb nu de Polini snaar gemonteerd hij is een beetje aan de brede kant dus hij gaat niet goed hoog in de achterpoully maar niks wat een beetje shimmen niet kan fixen ;) maar dat ter zijde na het rijden en ook echt een paar keer volgas gaan ( na warmrijden natuurlijk) is hij dus absoluut niet omgedraaid en ziet hij er nog echt tip top uit om zo te zeggen. Wat eurokit zegt klopt ook zeker wel het onderhoud was gewoon slecht en heb niet goed opgelet, ding was gewoon versleten punt. Maar voordat de snaar versleten was heeft hij z'n werk nog echt perfect gedaan. Dus het enige wat ik kan zeggen is dat het een goede budget optie is en niks meer. Anders zou ik gewoon voor het echte spul gaan.
 
Back
Top