Ikzelf sta hier ook van te kijken
, ook nog nooit meegemaakt en loop toch al 25 jaar mee.
Wel wat ik al beschreef maar dit valt toch wel enigszins onder de categorie mysterie momenten!
Enige advies wat ik kan geven is, is dat je goed even de stappen moet doornemen bij de vorige wissel van de trekveren.
Soms heeft een klein foutje grote gevolgen kan ik verklappen..., hebben we immers allemaal wel een keer meegemaakt
.
Bij het plaatsen van de nieuwe snaar e.d. even goed controleren of dat alles goed zit gemonteerd en ook goed vrij loopt.
Zonder de carterkap kun je namelijk goed zien of dat het geheel lekker loopt qua overbrenging van de vario naar de koppeling en het huis.
Dit kan zowel in stationaire toestand van de motor als bij een beetje t/m half gas als de scooter op de midden bok standaard staat.
Hiermee kun je visueel controleren of dat de poelies nog recht zijn en niet gaan zwabberen op verschillende toeren.
Een vermoerde (scheef/krom) koppeling kun je dan ook makkelijk herkennen.