V snaar komt niet bovenin vario [Aerox]

Isseybor

AEROX
Hallo iedereen,

Ik heb een Aerox uit "2005" met volgende setup:

Malossi sport 70cc
Yasuni r zonder begrenzingen
17,5mm carb (sproeier 96)
Standaard luchtfilter (begrenzing eruit)
6,6 gr rollen
Witte Malossi drukveer
Mhr vario set (dag oud)
koppeling is standaard (zwarte Malossi trekveren)
V snaar is van bando (paar dagen oud)

Het probleem is dus dat de v snaar niet helemaal bovenin komt.
Zit geen shimring meer in zodat de vario delen zo dicht mogelijk tegen elkaar aan worden gedrukt. De snaar zou dus in theorie zo hoog mogelijk moet kunnen. Dit doet de snaar echter niet. Is de oplossing een andere v snaar te monteren die breder en/of langer is?
 

Attachments

  • IMG_20221116_171435.jpg
    IMG_20221116_171435.jpg
    158.2 KB · Views: 28
Last edited:
Advertisement - register to remove this

V snaar is van bando (paar dagen oud)
Misschien is het handig om even de maten van deze snaar te vermelden in je topic.

Het beste is gewoon de originele maten te nemen die op deze scooter horen, dus niet langer en ook niet korter.

Dus maten aflezen van je nieuwe snaar en die vergelijken met de maten die je vindt als je op internet zoekt naar een originele snaar voor jouw scooter.
 
Misschien is het handig om even de maten van deze snaar te vermelden in je topic.

Het beste is gewoon de originele maten te nemen die op deze scooter horen, dus niet langer en ook niet korter.

Dus maten aflezen van je nieuwe snaar en die vergelijken met de maten die je vindt als je op internet zoekt naar een originele snaar voor jouw scooter.
Voor zover ik weet is het de originele maat. Denk ook wel dat de scooter niet harder kan met deze setup. Is 92 gps.
 
Hoe heb je gemerkt dat ie niet "bovenin" komt? Want die sporen op je vario zijn niet altijd even precies. Ff met stift een streep op je vario en stukje rijden tot waar de stift is weggesleten komt je vsnaar. En monteer ff die borging van je gradenplaat
 
Hoe heb je gemerkt dat ie niet "bovenin" komt? Want die sporen op je vario zijn niet altijd even precies. Ff met stift een streep op je vario en stukje rijden tot waar de stift is weggesleten komt je vsnaar. En monteer ff die borging van je gradenplaat
Bij de eerste post staat een foto als het goed is. Ik weet niet wat je bedoelt met borgring van gradenplaat. Het enige wat ik wel weet is dat geen ruimte meer op de krukas heb
 
Back
Top