V snaar kapot en slechte acceleratie en topsnelheid

De monteur dacht eerst dat de goedkope V-snaar van aliexpress het probleem was. Hij heeft een testrit gedaan met een goede V snaar. Echter na 1km dus ook kapot.
Daarna had hij een andere monteur laten meekijken en werd een versleten koppeling geconstateerd met daardoor speling op de poulies(?). De precieze uitleg weet ik niet. De scooter is namelijk van mijn zus en die heeft hem opgehaald. Heel gek dat de koppeling versleten is binnen een jaar! Dit mag niet mogelijk zijn lijkt mij.

De koppeling is vervangen en wat een verschil. Nu koppelt hij direct en de scooter accelereert goed. Haalt nu 50 km/h. Dus wel wat lager dan eerst, maar mogelijk dat er zwaardere rolletjes nodig zijn nu met de nieuwe koppeling of dat er een kleinere sproeier geplaatst moet worden nu de temperatuur wat warmer is.

In ieder geval hij rijdt goed. Dus probleem opgelost.
 
Het kan ook zijn dat de lagers van de koppeling versleten zijn geweest , daardoor liep de koppeling misschien iets scheef.
 
Top dat je nog terug gekoppeld hebt!

Zo zie je maar dat een goede diagnose soms toch lastiger is dan je denkt. Een ervaren oog ziet vaak dingen die je zelf als 'in orde' beschouwt.
 
Back
Top