V-Snaar installeren hoe??

Razor0

Well-Known Member
Heb vandaag de V-snaar van mijn slider gebroken... nu heb ik een nieuwe en wil die er even opzetten, maar heb niet veel verstand van scooter en dus weet niet hoe en waar dat ding erop moet..(kon het aan me oude ook niet zag want die lag er helemaal los in.....

Kan iemand mij helpen...

Grtz,8P
 
Advertisement - register to remove this

over poulies en vervolgens over vario, let wel kant met de tanden naar binnen gericht.

Best je poulies uit elkaar duwen en je v-snaar er tussen leggen maakt het en stuk makkelijker ;)
 
1: Carterkap los.
2: Voorstegedeelte van je vario los maken (wel zuigerstop gebruiken en zorg dat je alles in de goede volgorde weer monteerd)
3: Oude snaar eraf
4: Nieuwe snaar over je poulies zetten en die met je koppelingshuis bij elkaar knijpen zodat je snaar er tussen valt en je meer speling hebt om em over je vario as te schuiven.
5: Snaar over je vario trekke
6: Alles goed monteren LET OP! doe het wel in de goede volgorde, leg gewoon alles zoals je het eruit haalt opelkaar dan raak je niet in de war!
7: Carterkap erop

Kind kan de was doen :W
 
Last edited:
en ik dan... 3 jaar geleden... scooter stuk.... blok laten reviseren door n klootzak bij de brommerboer, nieuwe snaar enzo... ik vind hem raar lopen... schroef me carterkap open en daar zie ik mijn snaar met de tandjes naar boven gericht ( dus de platte kant op de poelie)


btw t is handiger als je de koppeling er ook afhaalt, kun je de snaar zo om de poelie leggen en dan gelijk over de glijbus
 
maar het kan dus ook zonder de koppeling eraf te halen??want heb er nog niet zo veel verstand van dus maak het liefst zo min mogelijk los...
 
1: Carterkap los.
2: Voorstegedeelte van je vario los maken (wel zuigerstop gebruiken en zorg dat je alles in de goede volgorde weer monteerd)
3: Oude snaar eraf
4: Nieuwe snaar over je poulies zetten en die met je koppelingshuis bij elkaar knijpen zodat je snaar er tussen valt en je meer speling hebt om em over je vario as te schuiven.
5: Snaar over je vario trekke
6: Alles goed monteren LET OP! doe het wel in de goede volgorde, leg gewoon alles zoals je het eruit haalt opelkaar dan raak je niet in de war!
7: Carterkap erop

Kind kan de was doen :W


deze is zonder koppeling los te halen.. volg deze.. deze kost minste tijd en is gewoon het simpelste.. links loshalen dus.. en rechts(de koppeling) inknijpen zodat je de snaar heel diep erin kan leggen.. heb je wss wel ff hulp voor nodig..
 
ik heb dus minarelli verticaal blok...
maar hoe zit dat met een zuigerstop??of varioblokeersleutel hoe werkt dat??

Thnx
 
ik zou voor de vario sleutel gaan
die zet je over de kickstarterkrans die op je vario zit
dus dat rondje met die tandjes
2 imbusjes vast zetten en dan blijft vario vast staan
boutje los draaien en variosleuter eraf halen

Zuigerstop kan ook maar ik persoonlijk heb het niet zo op die dingen
wil je hem toch gebruiken
Bougie eruit halen en zuigerstop erin
 
ik zou voor de vario sleutel gaan
die zet je over de kickstarterkrans die op je vario zit
dus dat rondje met die tandjes
2 imbusjes vast zetten en dan blijft vario vast staan
boutje los draaien en variosleuter eraf halen

Zuigerstop kan ook maar ik persoonlijk heb het niet zo op die dingen
wil je hem toch gebruiken
Bougie eruit halen en zuigerstop erin

oke thnx..heb het daar ook niet zo op op bougie eruit en alles ik koop wel een variosleutel. Dit is trouwens toch gewoon verkrijgbaar bij de local scooter zaak??

Grtz,
 
Nog als laatste vraag wat die blokkeringsleutel dan doet ,want vriend beweert dat je er ook gewoon een schroevendraaier tussen kan doen ,maar is dat niet beetje link??

Grtz,
 
Niet doen. Sloop je je variateur mee. Bougie stop kopen of een variateurblokkeeringssleutel. Die vriend moet zelf weten hoe die met zijn spullen omgaat.
 
Zuigerstop is serieus het handigste wat je kan bedenken. Je haalt de dop van je bougie, bougie eruit draaien, zuigerstop erin draaien en dan kan je zo je vario moer los halen.

Zuigerstop kost ik denk max 5 euro.
 
ja maar heb er geen verstand van dus dan moet ik weer moelijk gaan doen met die bougie enzo en ik heb gehoord dat je een zuiger niet op je bougie moet zetten als ie verticaal staat ofzo???????????????????
 
Ja en wat gebruik je nu dan om je zuiger te blokkeren? Je hebt vast wel gemerkt als je aan je vario moer draait dat het zooitje dan gewoon mee draait of nie...?

Daarom moet je een zuigerstop of vario blokkeer sleutel halen.

@ cybernaab: waarom is zuigerstop rommer? Als deze jonge voor 1x zn snaar moet verwisselen is dat het goedkoopst en handigst om te gebruiken lijk mij of nie?
 
Ja en wat gebruik je nu dan om je zuiger te blokkeren? Je hebt vast wel gemerkt als je aan je vario moer draait dat het zooitje dan gewoon mee draait of nie...?

Daarom moet je een zuigerstop of vario blokkeer sleutel halen.

@ cybernaab: waarom is zuigerstop rommer? Als deze jonge voor 1x zn snaar moet verwisselen is dat het goedkoopst en handigst om te gebruiken lijk mij of nie?

Ja ik kwam daar ook voor een varioblokkeersleutel ,maar ik vroeg me dus af of wat hij me gegeven had geen koppelingsleutel was ,maar dat was het dus wel dus moet straks terug...
 
Back
Top