V-snaar evo overrange

Dennis.H

Dani Pedrosa
hee mensen,

ik heb vanmiddag een nieuwe evo overrange V-snaar gekocht voor de SR.
tevens heb ik een stage 6 koppeling + huis gekocht

dus ik monteer deze allemaal. starten en een stukje testen.
nu pakt het voor geen meter op. pas na een paar seconden begint het ding te lopen.
nu weet ik ook wel dat de koppeling afgesteld moet worden, maar nu komt het.

ik monteer de oude snaar terug en het ding pakt wel fatsoenlijk op, kan beter, maar dat is een kwestie van de koppeling afstellen.

ligt dit nu aan de snaar of het koppelingshuis oid?

zit er btw verschil in de v-snaren, de nieuwe lijkt breder dan de oude te zijn?

Greetz Dennis.
 
Advertisement - register to remove this

yep, nummer wat op de nieuwe snaar staat is precies hetzelfde als wat op de oude staat, voor zover ik het kan lezen.

zijn ook allebei even lang.

edit: het is toch niet zo dat de snaar in moet lopen ofzo?
 
ik he b dit ook met m dna , nieuwe evo kevlar v-stnaar , en hij had in begin een dip , normaal slipte de riem gewoon even over bij het oprokken , en nu niks meer , heb stuggere trekveren moeten steken , je koppeling pakt gewoon veel rapper
 
In het begin zal een nieuwe snaar altijd nog even slippen. Word vanzelf goed. En je nieuwe snaar is waarschijnlijk breder zodat ie hoger in de vario ligt vanuit stilstand. Daardoor rij je zeg maar in een hogere 'versnelling' weg. Is op te lossen met plaatsen van shimmetjes.
 
lijkt me toch echt sterk. deze snaar is toch echt wel veel breder.

Maar Melf, wat denk je te weten dan door het nummer? ben ik dan wel benieuwd naar.

ik zal het straks eens opmeten hoe breed beide snaren zijn.

heb straks nog geprobeerd met oude en nieuwe snaar, maar de nieuwe snaar doet het echt voor geen meter.
 
TunedFox said:
In het begin zal een nieuwe snaar altijd nog even slippen. Word vanzelf goed. En je nieuwe snaar is waarschijnlijk breder zodat ie hoger in de vario ligt vanuit stilstand. Daardoor rij je zeg maar in een hogere 'versnelling' weg. Is op te lossen met plaatsen van shimmetjes.


een nieuwe snaar hoort niet te slippen hoor...
 
Dennis.H said:
lijkt me toch echt sterk. deze snaar is toch echt wel veel breder.

Maar Melf, wat denk je te weten dan door het nummer? ben ik dan wel benieuwd naar.

ik zal het straks eens opmeten hoe breed beide snaren zijn.

heb straks nog geprobeerd met oude en nieuwe snaar, maar de nieuwe snaar doet het echt voor geen meter.


of je de goeie hebt , maar dit klopt dus wel. ik had de shim altijd gewoon achter de vario , werkt gewoon goed.

als je een andere snaar erop zet moet je m meestal opnieuw afstellen , maar als de snaar echt breder is is dat niet echt goed , persoonlijk vond ik de Speeddrive bagger ,Overrange werkt imo veel beter ..

wat voor drukveer , rollen etc. zitten erin?
 
melf #50 said:
of je de goeie hebt , maar dit klopt dus wel. ik had de shim altijd gewoon achter de vario , werkt gewoon goed.

als je een andere snaar erop zet moet je m meestal opnieuw afstellen , maar als de snaar echt breder is is dat niet echt goed , persoonlijk vond ik de Speeddrive bagger ,Overrange werkt imo veel beter ..

wat voor drukveer , rollen etc. zitten erin?

Zit nu een malossi rode drukveer, stage6 koppeling, 3.2gram rollen.

hoe bedoel je dat met de shim achter de vario zetten?
 
Patje@sf said:
Gewoon een ringetje achter de variobus zodat de v-snaar verder onderin kan komen. Hierdoor is dan de variobus zegmaar net wat langer.

juist niet , ik zet m achter de vario ,niet ervoor ...

maar daar gaat het nu niet om , denk dat de snaar gewoon te breed is...
 
Back
Top