V-snaar draait zichzelf om

Black Bullet

racen maar :-)
owkeej :p

was ik net even mijn carbje wat aan het bijregelen, doet mijn scooter zo plots erg vaag. mja ff het carter open gedraait en tot mijn verbazing lag de riem plots met de tanden naar de buitenkant. omgekeerd dus :p
hoe kan dit zomaar? en hoe draai ik hem nu terug om want erg veel gereedschap heb ik hier niet. enkel een set sleutels en imbussen.
kan het omdraaien van de riem schade toebrengen aan het loopvlak van de vario / poelie's ?

greatz, een mens met alweer een probleem maar nogsteeds veel scooterliefde :)
 
Advertisement - register to remove this

Black Bullet said:
owkeej :p

was ik net even mijn carbje wat aan het bijregelen, doet mijn scooter zo plots erg vaag. mja ff het carter open gedraait en tot mijn verbazing lag de riem plots met de tanden naar de buitenkant. omgekeerd dus :p
hoe kan dit zomaar? en hoe draai ik hem nu terug om want erg veel gereedschap heb ik hier niet. enkel een set sleutels en imbussen.
kan het omdraaien van de riem schade toebrengen aan het loopvlak van de vario / poelie's ?

greatz, een mens met alweer een probleem maar nogsteeds veel scooterliefde :)



denk dat je koppeling eraf moet, en dan v snaar omdraaien.
Er is iets niet goed met je koppeling of v-snaar.
 
Of je vario... Dat ie erover loopt...

/Edit: aan de koppeling zal het niet liggen, misschien aan je poulies dan..
want je koppeling raakt je v-snaar niet... (geen direct verband)
 
als je snaar zich omkeerd zit er een breuk in(zwakke plek) DIT GEBEURD MET AUTO V-SNAREN ook wel eens HEB DAT ZELF AL REGELMATIG GEZIEN begind je stuurbekrachtigings riempje beetje te piepen enzo
 
Warmlopers ( soms onvoelbaar , hele korte schok ) zorgen er ook voor dat je snaar omdraaid.

Je snaar zit helemaal boven in de vario , je cilinder loopt even warm/vast en je snaar kanteld.
Vriend van mij had hier vroeger dagelijks last van.
 
Back
Top