V-clic stopte ermee na kort lawaai?!

v-clicer

New Member
Na een kort, maar hoop lawaai (alsof er een gat ergens insprong), viel de scooter uit. Bij het starten nu geen compressie meer. Iemand een idee wat dit kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Dat de klep de zuiger kan raken , door overtoeren , ook gebeurt het een enkele keer dat de klepschotel afbreekt en in je zuigerkop beland.
Maar dat is dus gis werk , het feit dat je geen compressie meer hebt wijst in die richting ( gat in zuiger) Als je de oliepeilstok eruit draait en dan start komt daar dan veel lucht vrij? Maar zou wel voorzichtig doen misschien valt de schade nu nog mee.
 
Dat de klep de zuiger kan raken , door overtoeren , ook gebeurt het een enkele keer dat de klepschotel afbreekt en in je zuigerkop beland.
Maar dat is dus gis werk , het feit dat je geen compressie meer hebt wijst in die richting ( gat in zuiger) Als je de oliepeilstok eruit draait en dan start komt daar dan veel lucht vrij? Maar zou wel voorzichtig doen misschien valt de schade nu nog mee.
Het gebeurde na een lang stuk hard in de begrenzing met de wind mee, leek een beetje over toeren te draaien inderdaad. Toen maakte die even veel lawaai alsof de uitlaat loskwam (niet het geval) dit duurde hooguit 3 seconden, daarna viel die gelijk stil.

Is er een bepaald merk(hoeft niet duur te zijn) dat hier een revisie setje voor aanbiedt, dat jij aan kan raden?
 
Ik heb zelf een retro scooter met een gy6 blok 4 takt , hiervoor zijn veel onderdelen goedkoop te verkrijgen .Ik weet niet wat voor blok er bij jou onder hangt . Maar zou eerst eens de kop en cil demonteren , misschien valt het mee. Ik heb een paar onderelen op ali besteld ( originele keihin carb b.v scheelt echt wel geld alleen je moet er een tijdje op wachten)
Post automatically merged:

Daar ook een toeren teller besteld , ik hou ook constant mijn toeren in de gaten.
Post automatically merged:

Als je naar ali gaat en daar v clic intypt krijg je een hele rits onderdelen.
 
Last edited:
Ik heb zelf een retro scooter met een gy6 blok 4 takt , hiervoor zijn veel onderdelen goedkoop te verkrijgen .Ik weet niet wat voor blok er bij jou onder hangt . Maar zou eerst eens de kop en cil demonteren , misschien valt het mee. Ik heb een paar onderelen op ali besteld ( originele keihin carb b.v scheelt echt wel geld alleen je moet er een tijdje op wachten)
Post automatically merged:

Daar ook een toeren teller besteld , ik hou ook constant mijn toeren in de gaten.
Post automatically merged:

Als je naar ali gaat en daar v clic intypt krijg je een hele rits onderdelen.
bedankt voor je hulp! Zit niks anders op dan openschroeven...
Het is ook een gy6 blok met wat kleine verschillen ten opzichte van die van jouw.
 
Voordat je gaat schroeven, check eerst even of je oliepeil niet te laag stond.. Als dat ze is is er zeker veel meer aan de hand.. Zonder olie of te weinig loopt het blok gewoon kapot na 100meter als je pech hebt.
 
Back
Top