V-clic start niet meer.

julien1993

Well-Known Member
Ik ben net nieuw hier dus ik hoop dat ik mijn vraag op de goede plek heb gezet:p

Ik heb al een tijdje een Peugeot V-clic (chinees dus) en na 4 maanden rondrijden kapte hij er mee. Na het ontgrenzen van de vario startte hij niet meer.
Heb al andere bougiedop geprobeert, cdi vervangen en een andere bougie geprobeert maar nog steeds start hij niet. Nadat ik hem naar maar liefst 3 verschillende erkende dealers heb gebracht om hem te laten repareren maar ze kwamen er niet uit. Ik heb sinds gisteren (zaterdag) mijn peugeot weer terug na 3 maanden nakijken en nadat ik de kappen erafschroefde zag ik een paar losse kabels en een (afgeknipte) bougiekabel :S. De bougiedop was erafgeknipt maar raar was dat ik 4 losse draden tegenkwam. Ik weet hoe ik mijn bougiedop moet vervangen maar wat betekenen deze losse draden, kan nooit goed zijn toch?. Hieronder een plaatje, het witte omcirkelde zijn de draden. Waar zullen deze draden dan voor dienen?

3492see.jpg

29w1qnr.jpg


Wie o wie kan mij helpen mijn peugeot weer aan de praat te krijgen!

PS. Ik heb al een aantal GY6 manuals doorgekeken maar ik kwam er niet uit. Voordat de bougiedop eraf was geknipt ging tijdens het kicken de lichten wel aan maar starten ho maar.
 
Advertisement - register to remove this

die gaan volgens mij naar de stekkers die langs je rechter framebuis lopen zeg maar.
die komen een klein stukje onder je tank uit.

kijk daar maar eens.
 
die gaan volgens mij naar de stekkers die langs je rechter framebuis lopen zeg maar.
die komen een klein stukje onder je tank uit.

kijk daar maar eens.

ik heb die stekkers gevonden en inderdaad ze zaten bij mijn frame, maar waar ze van zijn weet ik niet. Vandaag nog een nieuwe bougiedop halen en kijken of hij wil.
 
vonkt hij wel?want ze lijken erg veel van die van je ontsteking...en al vonkt hij dan zal het niet aan je ontsteking, bobine of bougiedop liggen ;)
 
mooi dat je ze gevonden hebt, zijn idd van je ontsteking.

vonkt die wel nu? kan je zonder bougiedop checken he, gewoon uiteinde van bougiekabel bij je cilinderkop oid houden en rondstarten.
 
mooi dat je ze gevonden hebt, zijn idd van je ontsteking.

vonkt die wel nu? kan je zonder bougiedop checken he, gewoon uiteinde van bougiekabel bij je cilinderkop oid houden en rondstarten.

heb een bougiedop eropgezet en hij vonkt wel alleen wel zwakjes vergeleken met mijn tomos. Wat ik ook raar vind is dat ik wel de zuiger voel heen en weer gaan (lucht komt uit de cilinderkop als ik een slangetje eraf haal) maar ik hoor de motor niet draaien:s, de kickstart staat ook niet veel spanning op. Vroeger (toen hij het nog deed:p) was er meer kracht nodig om te kicken en hoorde je de motor proberen aan te gaan het lijkt wel of er geen benzine of lucht gemengd wordt.

Kan het trouwens misschien aan de CDI kan liggen want die had ik vlak voordat hij ermee kapte wel ontgrenst door lus door te knippen hij bereikte toen hogere toeren.
 
ik zou eerst maar je klepspeling controleren voordat je de kop eraf haalt.
kleppen krijg je zonder het goeie gereedschap ook niet zomaar ffies eruit.
 
als de klepspeling te klein is blijven de kleppen openstaan, en dan gaat er mengsel verloren @compressie slag.

dus dat verklaard het wel koekie

juist, koekie......


voordat de kleppen open blijven staan moeten ze wel overdreven lomp dicht staan.
ze blijven wel te lang open staan.
 
ik ga van de week met de scooter naar een autogarage (van een vriend) en die heeft denk ik wel de juiste gereedschap ervoor en dan laat ik hem ernaar kijken.
Ik heb het vermoeden dat het of de kleppen zijn of de pakking.
Wat misschien ook kan is dat de startonderbreker ingeschakeld is weet iemand hoe ik deze uit kan zetten? naar mijn weten zitten er 3 op, in de rem, het contact en de zijstandaard.
 
juist, koekie......


voordat de kleppen open blijven staan moeten ze wel overdreven lomp dicht staan.
ze blijven wel te lang open staan.


als ze vrijwel geen speling hebben, en alles word warm en zet uit
dan blijft de klep gewoon een stukje open staan.

in koude toestand hebben ze dan mischien minimale speling, maar als alles warm word word de klep ook langer, en als dan de speling te klein is kan de klep gewoonweg niet helemaal sluiten.
 
Back
Top