universele gaskabel

borgdaville

Volle Gaas
hallo,

sinds ik met 17,5 carb rijd moet ik een universele gaskabel gebruiken die ik zelf op maat moet maken. Alleen gaat dit niet helemaal goed.

Ik monteer de kabel helemaal, schroef dat tonnetje erop en knip de overgebleven kabel af. Alleen toch gaat hij iedere keer weer los. Als ik dat schroefje aandraai in het tonnetje word de hele kabel platgedrukt en komt hij scheef te zitten. Op zich geen groot probleem mer kan beter natuurlijk. Ik zat er over te denken om de kabel eerst te vertinnen en daarna ook nog een beetje tin in het tonnetje merjeh ik weet het niet. Hoe doen jullie dit?

voor de duidelijkheid ik heb het over de bevesteging van de kabel aan de gashendel.
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Xander2000
Mag ik vragen waar je dat verhaal vandaan hebt dat je een universele gaskabel nodig hebt? :)
dat is zo, de originele gaskabel van een Neo's past gewoon niet op een 17,5, het werkt wel mer optimaal aangesloten krijg je het niet omdat die originele kabel ervanuit gaat dat je schroefdraad buiten op het bochtje hebt.

Verder bestaat ie uit 2 delen en in het midden zit een verbinding, en daar zit mer speling van een halve centimeter op ofzow. Zover beweegt die originele maar. Ik heb een tijdje ermee gereden, mer carb ging niet helemaal open.

Ten slotte kost een originele compleet bijna 20 euro en een universele mer 1 euro dus.

oh jah, en die originele is ook nog tekort. Moet je gaan klooien stukjes er tussen uit halen enzow.
 
dus niemand die zo'n universele gebruikt? ik heb het geprobeerd hoor met originele gaskabel mer het zat er allemaal kut op en gasschuif ging niet helemaal open. Met universele zit alles perfect alleen gaat me dat ding de hele tijd los.
 
Heb zelf ook al 3 keer of zo mijn gaskabel moeten vervangen doe de heletijd met een Universele die zijn 2 meter of zo en koop je zo;n tonetje bij dan moet je hem dus eerst goed vastmaken bij de gasschuif en daarna door de buitenkabel halen naar je gashendel toe en daar dus inderdaag dat tonnetje op de juiste afstand erop schroeven en GOED vast draaien (anders trek je zo de kabel er weer uit) EN dan in je gashendel bevestigen achter dat gleufje waar het tonnetje hoort te zitten. en BTW toen ik van 12 mm naar 17,5 ging moest ik ook andere Gaskabel want de standaard was te kort hij gaf namelijk al half gas terwijl ik geen gas gaf... dus.. maar jah dat zijn mijn ervaringen.
greetz
suc6
 
Originally posted by Hubo
Heb zelf ook al 3 keer of zo mijn gaskabel moeten vervangen doe de heletijd met een Universele die zijn 2 meter of zo en koop je zo;n tonetje bij dan moet je hem dus eerst goed vastmaken bij de gasschuif en daarna door de buitenkabel halen naar je gashendel toe en daar dus inderdaag dat tonnetje op de juiste afstand erop schroeven en GOED vast draaien (anders trek je zo de kabel er weer uit) EN dan in je gashendel bevestigen achter dat gleufje waar het tonnetje hoort te zitten. en BTW toen ik van 12 mm naar 17,5 ging moest ik ook andere Gaskabel want de standaard was te kort hij gaf namelijk al half gas terwijl ik geen gas gaf... dus.. maar jah dat zijn mijn ervaringen.
greetz
suc6
jaja, dat ie te kort enzow is en dat het niet netjes zit roep ik al de hele tijd mer niemand die het geloofd. Ik heb bij de brommerzaak een iets ander tonnetje kunnen krijgen, daarmee hebben ik er net opgezet. Zat allemaal redelijk goed, ben uns benieuwd voor hoelang anders mer solderen.
 
Als je niet als een gek aan het gas ligt te trekken moet het wel lang houden.. maar ik geloof je wel.. want ik had het zelfde probleem.
veel jakker plezier nog.
Greetz
 
Originally posted by borgdaville
dat is zo, de originele gaskabel van een Neo's past gewoon niet op een 17,5, het werkt wel mer optimaal aangesloten krijg je het niet omdat die originele kabel ervanuit gaat dat je schroefdraad buiten op het bochtje hebt.

Verder bestaat ie uit 2 delen en in het midden zit een verbinding, en daar zit mer speling van een halve centimeter op ofzow. Zover beweegt die originele maar. Ik heb een tijdje ermee gereden, mer carb ging niet helemaal open.

Ten slotte kost een originele compleet bijna 20 euro en een universele mer 1 euro dus.

oh jah, en die originele is ook nog tekort. Moet je gaan klooien stukjes er tussen uit halen enzow.

Die kan je eraf slopen, men nemen een betonschaar en ga knippen, niet doormidden maar in de lengte, dan barst dat ding er zo af. Ff dat koperen uiteinde bijveilen en je duwt em zo in het bochtje, en zit muurvast. :) Tonnetje kan je gewoon d'r op schroeven. Bij mij was de binnenkabel nog net ff te kort dus heb gashendel aangepast, maar dit is meestal niet nodig... alleen als je te lui bent om nog een x naar de stad te rijden. ;)
 
Back
Top