Uitvallen bij stilstaan..

colvano

Well-Known Member
Ik reed vandaag op mijn scooter (speedfight 2 lc 2001)
Bij het stoplicht viel mijn scooter uit. Waar ligt dat aan en hoe kan ik het verhelpen, als het aan een onderdeel ligt vermeld dan ook even de plaats waar ik het onderdeel kan vinden :p ;)

bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Beetje weinig info...
Starte hij wel weer makkelijk?
Loopt ie goed stationair?
Was ie warm of koud?
Setup?
etc..
 
valt hij elke keer dat je geen gas geeft stil?
dan zou het je caburator kunnen zijn
deze zou je dan best eerst uitkuisen en dan terug afstellen
je kan hem vinden achter je cilinder en tussen je luchtfilter(aan de kant waar je carterdeksel zit)
mvg Cé
 
De bougie is goed. Maar hij starte daarna niet meer.. Maar me kickstart kickt ook door, moet ff een nieuwe ronsel in. Maar hij valt gewoon uit als ik geen gas geef. lijkt wel of er niet genoeg brandsotf dan kotm ofoz.

En ik weet niet wat mijn setup is ;)
 
kuisen: je carb open doen , alle sproeiers( vijsjes met gaatjes in)
uitblazen met een compressor (zo doe ik het toch)
en als je daar geen zin in hebt , zou je je ralenti vijs er wat dieper in moeten draaien (een halve slag of kwart (of meer :p)) zodanig dat je gasschuif hoger staat en er meer benzine doorkan
ik zou eerst kuisen en dan terug afstellen
mvg Cé
 
Nu rijdt mijn scooter dus achteruit..

Ik ging ff testen. Hij reed een stukie vooruit, viel uit en ging daarna achteruiit.. En hij maakt een raar geluid..
 
Ik denk dat ik m niet verkoop, maar er wat aan ga puzzelen, maar als er iemand is die 450 euro over heeft voor een speedfight 2 lc die motorisch perfect is dan mag ie m komen halen ;)
 
ik heb wel al eens gehad als men boegie kapot was en de contact punten dat hij ook zou durven uitvallen maar het starten was dan ook niet gemakkelijk ? heb je nu al gecontroleerd of hij stationair is afgestled ?met u stationair schroef
 
Ik los liever eerst het probleem van achteruit rijden op ;) En ik weet niet hoe ik stationair moet afstellen.


Kan het zijn dat mijn scooter achteruit rijdt doordat ik met "iets" tegen de ontsteking heb gezeten, want ik had me carburateur even opengehaald. (alleen de kapjes eraf)
 
Back
Top