Uitleg en een vraagje over Carb. en LF.

Celdruid

Carbonating
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen een luchtfilter dat boven je carter hangt op een rechtopstaande filter dat zo naar boven richt onder je buddyseat ?

En ik heb een standaar 17 carb. minarelli verticaal van yamaha slider.
Hoe kun je die rapper laten trekken met een E5 mallosi powerfilter ?
Heb aan het vijsje aan men vlotterbak gedraait , regelt iets met me vloeistof en dan heb je er twee naast elkaar waar als ik nog voor geen meter durf aan te komen , zou iemand me een woordje uitleg kunnen verschaffen ?
 
Advertisement - register to remove this

Die op je carter hangt is een originele luchtfilter, en die recht naar boven staat is meestal een powerfilter. Het verschil hierin is, een originele luchtfilter zuigt veel minder lucht aan omdat er een grote plastice hoes omheen zit. Bij een powerfilter zit er nauwelijks tot geen plastiek omheen.

Met een E5 malossi powerfilter op originele set-up heeft nauwelijks zin. Ten eerste is dit veel moeilijker af te stellen dan een originele filter. En ten tweede heb je een VEEL grotere kans dat er allemaal zooi in je blok komt en dus ook in cilinder;)

En wat bedoel je met vijsje? Want je hebt een stationair schroef die bepaald hoeveel mengsel je carberateur doorlaat als hij stationair loopt. Dan heb je nog een luchtschroef deze bepaald hoeveel lucht er doorkomt als hij stationair loopt.

NOu ik hoop dat je hier wat aan hebt;)
 
dus ik heb al geen origineel carbutje
en met vijsjes bedoel ik dus ook die schroefjes waar jij het over hebt.
En inderdaad bedankt voor je uitleg want nu weet ik ook al iets meer aan wat ik heb zitten prutsen , ik wist wel dat 1ntj je luchttoevoer regelde , maar had totaal geen idee wat het ander deed |(

Echt heel hard bedankt :W nou kan ik ff verder doen aan me brommer en hoop ik maar dat me nieuwe koelvin snel aankomt en me nieuwe slangen want die zijn te kort ... blijkbaar ... :|
 
Back
Top