uitlaatpoort verkeerd uitgeboord

zippieyo

Well-Known Member
hallo allemaal, afgleopen week is er een boutje afgebroken bji mijn uitlaatpoort voor de zip 4t ik heb toen op het forum gekeken en ben toen gaan uitboren om nieuw draad te tappen omdat het boutje in zijn geheel was afgebroken ( meteen bij het begin) wou ik een stuk gaan boren ben met 3 mm begonenn en heb dat opgebouwd tot ik kwam bij 6 mm en uitschoot ik had de rand geraakt en het gat was groter dan het moest zijn dus ik denken van nou dan draai ik er een m8 in en pas ik die pakking wel aan vervolgens was ik dus weer gaan boren en is het gat alleen maar groter geworden qua breedte dan het moest zijn ook is het gat niet recht geboord , nou heb ik van me dealer gehoord dat ik dat bij een alu bedrijf dicht kan laten lassen of zelfs een m6 er in vast laten lassen klopt dit??????????
 
Advertisement - register to remove this

Dat kan wel, maar vraag ook gelijk even hoe duur dat gaat kosten. Misschien kan je dan beter even een goede 2e hands cilinder aanschaffen bijvoorbeeld. Aluminium lassen, volgens mij zijn standaard cilinders niet van aluminium? (Weet ik niet zeker hoor)
 
het kan wel... maar je hebt gewoon je cilinder verkloot simpel zat..
beter koop je gewoon een nieuwe standaard cilinder is ook het duurste niet, zo rond do 40 a 50 euro;)
 
een 4 takt heeft als het goed is de uitlaat aan de kop zitten ;)

en dat is alu..

tja , daarom zeg ik altijd , doe het met beleid..

bij het te grote 6mm gat had je er een m7 naar m6 tapeind in kunnen maken en ook nog een m8 wel..

ijzer kun je niet aan aluminium lassen , dus dat gaat niet op , het valt mischien dicht te lassen maar het blijft prutsen en dus kun je beter een nieuwe of gebruikte kop erop zetten..

volgende keer beter laten doen door iemand die dit beter kan ;)
 
ok dus ik zou het moeten dicht lassen en dan door iemand die er ervaring mee heeft laten boren en dan weer schroef draad tappen? mijn uitlaat zit trouwens bevestigd aan mijn cilinder kop en niet zoals in het algemeen aan de cilinder
 
bij een 4t zit de uitlaat altijd aan de kop, en bij een nieuwe cilinder krijg je geen nieuwe kop.

heb je de kop er wel af gehaald toen je ging boren?
 
trouwens weet ik een cilinderkop op de kop te tikken voor 50 euro alleen heb ik vandaag mijn kop erafgeschroefd en zag toen een 2e kop zegmaar maar die zat vast aan een kettingkje en en nog meer dingen dus ik heb geen flauw idee hoe deze derin moet iemand idee?
 
blijf er maar vanaf als je er zo weinig verstand van heb, want als je dat kettingkje niet goed eromheen legt is die nieuwe cilinderkop ook binnen 2 seconden wijlen als je m start.

maar hoe kan je nou een cilinder kop uitboren als de kop er nog opzit?
heb jij een boor met een knikstukje erop ofzo.
 
ik dacht als aller eerst dat me uitlaat was bevestigt op me cilinder dus ik boor dat gat alleenben ik pas eergister door de k*t dealer geinformeeerd dat de uitlaat aan kop, dus(terwijl zijn collage een paar dagen ervoor ze dat ie vast zat aan de cilinder) dus ik boren maar jah dat was dus heel ereg dom geweest ik weet nu ook niet hoe dit verder moet misgien zou ik zelfs wel de cilinder eenb eetje hebben ingeboord het gat is zon 2,5 tot3 cm diep :(
 
hey edslet het lukt me neit om een duidelijke foto te maken met me camera ik moet eff wachten tot me vader thuiskomt dan kan ik effe zijn camera gebruiken maar ik weet niet tot hoelaat je online ben?
 
hier zijn de fotos met de sleutel wil ik een beetje de diepte aangeven:P
1257449010-760.jpg
1257449010-761.jpg
 
Back
Top