Uitlaatpoort dichtgeslibt

PhantomRider

Well-Known Member
Ik heb een vraagje,

Mijn cilinderpoort was bijna helemaal dichtgeslibt.
En mijn uitlaat zat vol met olie?
Iig doorzichtige vettige troep.

Nu heb ik mijn cilinder weggebracht naar een motorrevisie bedrijf omdat er ook wat lichte krasjes in mijn cilinder zaten en de zuiger redelijk aan vervanging toe was.

Nu vraag ik me af hoe ik dit de volgende keer kan voorkomen.

Schijnt dat hij teveel olie kreeg?

Blok: minarelli horizontaal sd
Alles standaard op Yasuni R na.
Drukveer: malossie geel
trekveren: origineel
Rollertjes: 4,5 gr
Sproeier: 82
 
Advertisement - register to remove this

slechte olie gewoon..

82 is verder vrij groot , voor een type met handchoke gebruik ik 76/78 met standaard filter met prop , nieuwere types 68-72 zo'n beetje.

maar dan mag je cilinder nog niet vol kolen , dit is echt gewoon slechte olie.
 
slechte olie gewoon..

82 is verder vrij groot , voor een type met handchoke gebruik ik 76/78 met standaard filter met prop , nieuwere types 68-72 zo'n beetje.

maar dan mag je cilinder nog niet vol kolen , dit is echt gewoon slechte olie.

Er zat geen koolstof in, het was doorzichtig, vettig en vloeibaar wat erin zat.
En ik gebruik gewoon castrol 2-takt replace TTS olie

Alleen de cilinderpoort en het begin van de uitlaat waren volgekoold. maar dat in de uitlaat viel heel erg mee.
 
Oliepomp zal wel wat mis mee zijn, nooit gemerkt dat je (te) vaak bij moest vullen? De olie die jij gebruikt is prima.
 
Oliepomp zal wel wat mis mee zijn, nooit gemerkt dat je (te) vaak bij moest vullen? De olie die jij gebruikt is prima.

Hij gebruikt wel redelijk wat olie, maar niet echt overdreven veel.
Hoe kan ik erachter komen dat er wat mis is met de oliepomp?
Of valt er iets aan af te stellen?
 
voor mij ook al weer tijdje terug, maar als je oliepomp het niet doet... loopt je cill vast, en verbruik je juist geen olie. oliepomp zit achter je ontsteking.
 
Back
Top