Uitlaatflens past niet op cilinder

oSkippah

New Member
Ik heb sinds gisteren een sito plus gekocht
Wou deze monteren op mijn blok (50cc 2 takt zip sp) maar de uitlaatflens past niet helemaal in de cilinder? de uitlaatflens is te groot voor de cilinder. Er zat geen pakking bij de uitlaatflens. wel bij het koppelstuk. Maar als ik hem start voel ik dat er lucht tussen de uitlaatflens en de blok komt (redelijk veel). Weet iemand hoe dit komt/ hoe ik dit kan oplossen?
 
Advertisement - register to remove this

Niet toevallig een 100cc uitlaat gemonteerd uit vroeger dagen?

En is het een Sito Plus met type codering: 0572?

Zo ja, is er geen uitlaatpakking nodig aangezien Piaggio een conische verbinding tussen de cilindermond en uitlaat heeft.
In enkele gevallen heb je wel een uitlaatpakking nodig als er ooit een andere cilinder is geplaatst welke niet de conische aansluiting heeft. Je kan dan de/een standaard (sleuf) uitlaatpakking gebruiken.

Waarschijnlijk zit er momenteel dus een andere cilinder gemonteerd als de (originele) standaard variant waardoor het e.e.a. niet goed past!
 
Last edited:
Niet toevallig een 100cc uitlaat gemonteerd uit vroeger dagen?

En is het een Sito Plus met type codering: 0572?

Zo ja, is er geen uitlaatpakking nodig aangezien Piaggio een conische verbinding tussen de cilindermond en uitlaat heeft.
In enkele gevallen heb je wel een uitlaatpakking nodig als er ooit een andere cilinder is geplaatst welke niet de conische aansluiting heeft. Je kan dan de/een standaard (sleuf) uitlaatpakking gebruiken.

Waarschijnlijk zit er momenteel dus een andere cilinder gemonteerd als de (originele) standaard variant waardoor het e.e.a. niet goed past!
ik heb inderdaad de 0572 uitlaat. Volgensmij was er een mezoly cilinder op gezet. Maar ik heb de oude cilinder erbij gekregen en ook deze was te klein voor de uitlaatflens van de sito plus. Is er een manier om hem toch te laten passen of is het terugsturen en andere halen?
 
ik heb inderdaad de 0572 uitlaat. Volgensmij was er een mezoly cilinder op gezet. Maar ik heb de oude cilinder erbij gekregen en ook deze was te klein voor de uitlaatflens van de sito plus. Is er een manier om hem toch te laten passen of is het terugsturen en andere
Bij een lange sito plus hoort dat zo. Deze heeft een conische verbinding, waardoor de flens er als het ware op gedrukt wordt.
 
Bij een lange sito plus hoort dat zo. Deze heeft een conische verbinding, waardoor de flens er als het ware op gedrukt wordt.
hoe kan het dan zijn dat hij nogsteeds lucht tussen de flens en de cilinder geeft?
Post automatically merged:

Bedoel je dat de opstaande ring te hoog is? Dat is vaker het geval bij deze uitlaten.
niet te hoog. Het lijkt alsof de uitlaat er gewoon niet op past. Maar een vriend van mij heeft dezelfde en bij hem past het wel en gaat het plaatje wat aan de uitlaat vast zit er volledig op. Bij mij is dit rond 1cm nog plaats er tussen
 
Ik heb de uitlaat er nu op zitten. Het plaatje wat op de uitlaatflens zit is een beetje gebogen over de cilinder. Als ik mijn hand op de uitlaat doe valt ie uit na 3-5 seconden. Er komt lucht vanuit de bovenkant van de cilinder. Vanuit de uitlaat zelf niet volgensmij. Klopt dit?
 
Ik heb de uitlaat er nu op zitten. Het plaatje wat op de uitlaatflens zit is een beetje gebogen over de cilinder. Als ik mijn hand op de uitlaat doe valt ie uit na 3-5 seconden. Er komt lucht vanuit de bovenkant van de cilinder. Vanuit de uitlaat zelf niet volgensmij. Klopt dit?

In principe is dit oké...
De motor behoort eigenlijk ook direct uit te vallen als je het uiteinde van de uitlaat blokkeert.
(geen valse lucht dus)

Lucht uit de bovenkant van de cilinder is op zich een vreemd gegeven...
Mits alle luchtkappen gemonteerd zitten kan het zijn dat de geforceerde koeling de lucht naar boven blaast i.p.v. op de cilinder.
Dit is afkomstig van de kunststof koelfan die op het vliegwiel gemonteerd zit.

Zijn alle (luchtcirculatie) kappen heel en goed aangesloten?
Als er ergens een stukje ontbreekt of het geheel sluit niet meer goed aan, is de kans groot dat het motorblok (cilinder) niet meer goed gekoeld wordt en de lucht er elders uit wordt uit geblazen.

Dit is echter een aanname aangezien je niet vermeld of het een AC of LC motorblok betreft.
 
Back
Top