Uitlaat voor dr 70 op honda bali

Status
Not open for further replies.

patrick462

Well-Known Member
ik heb een dr 70 besteld voor een honda bali en met standaart 12 mm
en met power one vario maar ik heb twee keuzes voor uitlaten wat zijn de verschillen tussen
honda turbo kit r49 deze dus: http://fietsen-brommers.marktplaats....honda-sfx.html
offe een technigas next r??
o ja alles is voorderest standaart behalve cdi unit dieis van malosi
en wat merk ik tussen 12mm en 17.5 mm carb met uitgeboord spruitstuk?

gr. patrick
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

beide uitlaten zou ik je niet aanraden op een 70cc , dan kun je beter de standaard uitlaat ontgrenzen , of standaard cilinder houden..

verder is de std carb. best goed en zal een 17,5 A niet veel toevoegen op zo'n blok en B moet je een heleboel ombouwen voordat het past , en spruitstuk zul je moeten vervangen ook... dus geen aanrader , als je een andere carburateur neemt zou ik meteen een 19/21mm PHBG van Dell'orto nemen omdat deze icm het std filte beter past en ook daadwerkelijk wat oplevert , maar ik zou gewoon de std carb. laten zitten.
 
o ja ik rijd nu nog met alles origineel en met gianelli next uitlaat. ben er achtergekomen dat die van een peugeot afkomt. maar ik had een flink stuk gereden en me cilinder was voor me gevoel flink heet. en toen ik me contact omdree bleef ie lopen. en toen ik me bougi dop er af trok bleef ie ook alsnog lopen. toen uiteindelijk maar hand voor me carb gehouden. en hij sloeg af. maar nu start ie ook niet meer. maar ik heb nieuwe onderdelen besteld maar wou effe weten waar door dit kwam is dit het zogenaamde pingelen waar ze het weleens over hebben het zelfontbranden van het mengsel? en krijg ik dit probleem niet met me nieuwe cilinder dagt zelf van niet want zelfonbranding komt toch door te grote compressie.
 
dan heb je een verkeerde hittegraad bougie gehad , dan krijg je dit..

zelfontbranding ...

een te hoge compressie kan detonatie veroorzaken..
 
dus dan moet ik dus een andere bougie met een hogere hittegraad als ik nu gelijk de hoogste er in stop 9 toch? of geeft dat weer problemen dat verklaart tog niet dat ie blijft doorgaan als ik me bougi dop er af trek??
 
Last edited:
ik denk dat ik weet wat het is volgens mijn zit er kool aanslag in me cilinderkop en als dat warm is gaat dat een beetje gloeien. waardoor me bezinne ontbrand ook waneer ik het contact uitzet en me bougidop er aftrek. maar morgen hen ik waarschijnlijk nieuwe cilinder en zo dus dat zal ik het zien.
 
het kan niet aan het kool liggen in de kop , als deze zo heet zou worden zou of het kool wel weggaan of de cilinder loopt vast..

het kan ook zijn dat je sproeier te klein is icm een verkeerde bougie ,dan kan dit ook gebeuren..
 
ja ik denk dat je gelijk hebt ik had hem vandaag opengehaald want er moest tog een 70 cc op en met kool aanslag viel wel mee wat jij zij kan wel kloppen ik had sproeier 74 er in zitten en daar voor 84 maar die was ik kwijt geraakt dus.
en hittegraad 7 bougi maar moet nu effe een nieuwe halen voor die 70 ik dagt aan hittegraad 9
ik weet hierover genoeg
 
hitte graad 9 bougie is te veel gegrepen , ik een een bali met 70cc race krukas en 17mm carb , en heb er nu een 7 graad bougie in .
met een 9 hitte graad wou hij mij niet eens strarten , oja en nog iets kijk nog is naar je sproeier hoe heb je dat afgesteld want ik heb er bijvoorbeeld een sproeier 95 in , dat zou mee te maken kunnen hebben dat hij zo heet word.
 
Bedankt voor je bijdrage jellecitta, maar dit topic gaat op slot wegens datum :) De betreffende user is ook al een tijdje niet online geweest
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top