Uitlaat vervangen piaggio

Asr1977

New Member
Beste scooterrijders,

Ik heb een piaggio fly uit 2014 gekocht. Nu wil ik de verrotte uitlaat vervangen voor een orginele 2de hands. Moet je veel kappen verwijderen/ of paar kappen verwijderen om de uitlaat er af te halen. Ik heb het al eens geprobeerd maar dat viel vies tegen. Hoe doen jullie dat bij een piaggio fly?
 
Advertisement - register to remove this

Kruip even onder je scooter en bekijk de boel eens goed.
Een uitlaat vervangen is niet heel erg moeilijk, maar kan wel een lastig klusje zijn.
Vaak zitten boutjes/moertjes zeer vast door vuil/roest.
WD-40 is dan je vriend !
 
Kruip even onder je scooter en bekijk de boel eens goed.
Een uitlaat vervangen is niet heel erg moeilijk, maar kan wel een lastig klusje zijn.
Vaak zitten boutjes/moertjes zeer vast door vuil/roest.
WD-40 is dan je vriend !
Je hoeft dus niet persee de kappen te verwijderen?
 
Lange imbus 6mm maakt de klus wat makkelijker. Daarbij even lagervet op de moeren/bouten, scheelt je hoofdpijn later.
 
Ik bedoel of je kappen moet verwijderen om bij de moeren te kunnen komen.
Nee, kan je gewoon bij.
In principe zijn alle uitlaten hetzelfde qua ophanging/aansluiting.
Enkele details daargelaten.
Daarom heb ik een willigkeurige uitlaat als voorbeeld genomen.
Op de foto heb ik aangegeven waar je de boutjes kan vinden.
Kan dus iets afwijken van jou uitlaat.
En nogmaals: zelf kijken.
Daar word je wijzer van...;)
 

Attachments

  • Uitlaat.jpg
    Uitlaat.jpg
    73.6 KB · Views: 3
Aan het bouwjaar te zien gaat het om een new fly?

Ik heb er zelf ook een, en het is inderdaad een pokke werk om ergens bij te komen..

Je moet gewoon even kijken hoe je het beste erbij kan, anders word het inderdaad dingen demonteren..

Ben zelf ook nooit echt achter gekomen hoe je het makkelijkste de carterkap eraf kan halen zonder de kappen te moeten demonteren.

Dus meestal haal ik dan ook de achterste helft eraf tot aan de voeten plank.
 
Aan het bouwjaar te zien gaat het om een new fly?

Ik heb er zelf ook een, en het is inderdaad een pokke werk om ergens bij te komen..

Je moet gewoon even kijken hoe je het beste erbij kan, anders word het inderdaad dingen demonteren..

Ben zelf ook nooit echt achter gekomen hoe je het makkelijkste de carterkap eraf kan halen zonder de kappen te moeten demonteren.

Dus meestal haal ik dan ook de achterste helft eraf tot aan de voeten plank.
Is dit echt zo moeilijk ?
Daar kijk ik van op.
Maar, oké... niet iedere scooter is hetzelfde...
 
Ja het is een draak van een scooter als er dingen vervangen moeten worden.

Volgens mij zitten er wel iets van kappen bij de uitlaat voorbocht (mijn ding staat inmiddels zeker 1 jaar of zo al buiten bedrijf.)
Niet dat ik er niks eraan wil doen.. Maar probleem als je ouder word is dat er heel veel dingen op je af komt en als je een full time baan hebt en ook nog een kind erbij je erg veel aan tijd te kort komt. Meestal kan ik met die scooter niet even 1 in dag af hebben, dat gaat gewoon niet.
Maar wil hem daarom ook nog niet weg doen. Momenteel via werk niet heel veel vakantie dagen ect en of geld. En dan kom je er gewoon niet aan toe.
 
Ik weet niet hoe de uitlaat aan de cilinder zit maar bij onze Vespa's was het erg lastig om de flens over de draadeinden te krijgen.
Ze waren veel te vast aangedraaidm waardoor de flens naar binnen verbogen was.
Ik kreeg het advies om de draadeinden iets naar binnen te buigen, maar dat vond ik doodeng ivm afbreken hiervan.
Het is met de nodige kracht wel gelukt, en bij montage niet door blijven draaien, vast is vast.
1622967082242.png
 
Ik weet niet hoe de uitlaat aan de cilinder zit maar bij onze Vespa's was het erg lastig om de flens over de draadeinden te krijgen.
Ze waren veel te vast aangedraaidm waardoor de flens naar binnen verbogen was.
Ik kreeg het advies om de draadeinden iets naar binnen te buigen, maar dat vond ik doodeng ivm afbreken hiervan.
Het is met de nodige kracht wel gelukt, en bij montage niet door blijven draaien, vast is vast.
View attachment 60822
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik was er al achter dat sleutelen aan een new fly een drama is. Je komt nergens bij. Ik denk dat ik het maar laat doen ipv zelf knutselen. Ik heb ook een kromme flens op mij 2e hands uitlaat. Kan ik die gewoon recht slaan?
 
Ik heb het ook 2 keer laten doen.. Was allebei gewoon drama.. Ben er maar gelijk maar mee gestopt voordat ze nog meer dingen aan me scooter kapot maken of vergeten vast te zetten.. Ik doe het liever zelf, aangezien de kosten toch ook altijd voor mij zelf zullen zijn.
Weet tenminste zeker dat ik niet word belazerd.
 
Back
Top