Uitlaat vervangen Piaggio Fly C44 2006

Boudewijn Vroom

New Member
Er zit op het moment een mooi gat in mijn uitlaat, deze wil ik dus graag vervangen. Heeft iemand hier ervaring met het vervangen van de uitlaat? Is het echt nodig om nieuwe pakking, kopervet en moeren er op te zetten?
 
Advertisement - register to remove this

Pakking zou ik sowiezo vervangen want een nieuwe sluit altijd beter aan dan een oude.
Kopervet zorgt ervoor dat je in de toekomst boutjes en moertjes makkelijk(er) kan losdraaien.
Moertjes hoef je niet te vervangen, maar is wel aan te raden.
Zijn ze lekker fris.
Over de kosten hoef je je niet al te druk te maken.
Voor een paar Euro ben je klaar...!!!
 
Pakking altijd vervangen, een pakking komt als hij gebruikt is niet meer terug in ze originele vorm, ook al is hij niet kapot of gescheurd.. Dan zit er wel een oude pakking tussen maar het gebeuren zal niet goed lek dicht worden, ook met het geval dat de demping achteruit gaat omdat het geluid via de slecht pakking naar buiten komt.

Kopervet op de schroef delen is altijd wel een advies, aangezien je het in een later moment dan weer makkelijk los kan maken.. Zonder kopervet wilt alle schroef / bouten / tapjes goed vast gaan zitten..

Hoe je een uitlaat monteerd.. Eerst de uitlaat eronder hangen en zit of dat de uitlaat mond goed tegen de cilinder mond komt..

Dan de bouten in het carter van de ophanging draaien, maar nog niet helemaal vast draaien..

Dan de boutjes of moeren vast draaien (steeds om en om) van de uitlaat mond.. Als laatste klein beetje je uitlaat omhoog houden en dan de carter bouten vast draaien (vanwege de spanning die de uitlaat kan krijgen als die niet goed gemonteerd is( er kan dan scheuren in de uitlaat bocht ontstaan.)


Overigens bij een cilinder vangen moet je ook altijd de pakkingen vervangen..

Dit geld ook voor de injector bij een inject scooter (dan moeten de rubbere ringen vernieuwd word)

Die geld ook voor de oliepomp van een 4-takt, cilinder 4takt, uitlaat 4-takt..
 
Pakking altijd vervangen, een pakking komt als hij gebruikt is niet meer terug in ze originele vorm, ook al is hij niet kapot of gescheurd.. Dan zit er wel een oude pakking tussen maar het gebeuren zal niet goed lek dicht worden, ook met het geval dat de demping achteruit gaat omdat het geluid via de slecht pakking naar buiten komt.

Kopervet op de schroef delen is altijd wel een advies, aangezien je het in een later moment dan weer makkelijk los kan maken.. Zonder kopervet wilt alle schroef / bouten / tapjes goed vast gaan zitten..

Dat zeg ik..............................
 
Back
Top