uitlaat tecnigas next R

Advertisement - register to remove this

Als je de uitlaat gaat ontgrenzen, dan moet je sproeier ook een aantal malen groter.
Bij het ontgrenzen van de uitlaat moet je variatuer ook ontgrensd worden. Haal eerst maar eens de varioring eruit en dan pas ontgrenzen en grote sproeier.
vario eruit is 10kmh sneller, en sportuitlaat ontgrenzen is ook 10kmh sneller. dus uiteindelijk zal je ongeveer 70kmh gaan, mits goed afgesteld.

Edit: wat voor scoot heb je ?

Als je de uitlaat ontgrensd moet je altijd een grotere sproeier monteren(kost maar 2,50 ofso), door een te arm mengsel(te kleine sproeier) kan je zuiger in je cilinder gaan vastlopen. Maar bij mijn peugeot vivacity heb ik dat niet gedaan. Ontgrens de vario(varioplaat) ook meteen want anders gaat ie overtoeren op de top.

je moet altijd naar je bougie kijken als je een andere uitlaat erop hebt gezet. als je al een paar sproeiers hebt liggen is het niet erg eerst is met een paar maten hoger te beginnen, je hoort het wel als je een tegrote sproeier hebt... maar zo blijven rijden zonder er naar te kijken is niet echt slim. het kan trouwens hoor dat je met je sproeier die er nu inzit kan blijven rijden. ken de uitlaat niet echt... waarom heb je hem trouwens genomen? voor de looks? weet je wel of die uitlaat goed presteert op een origineel peugeot blok?

beter gebruik je de standaard uitlaat , loopt beter , tevens minimaal net zo snel , geen takkeherrie..

kortom , zonde van het geld om deze leleijke pijp eronder te zetten..

idd van die gozertjes die het geluid van een uitlaat leuker vinden dan er netjes mee te kunnen rijden heb ik nooit gesnapt. :s beter koop je een potje en stel je dat netjes af... kom je teminste goed mee weg aan een stoplicht zonder al die herrie als je hem netjes ontgrenst.

Standaard klinkt aardig diep, terugloper klinkt als een ijzeren blikje.. maar dat is mijn mening :)

Ook hebben mensen die zo'n ding hebben vaak gigantische toeren in het begin, en dan loop je ze nog harder voorbij..

Het is maar hoe je t hoort, sommige vinden std mooier maar ik vind terugloper mooier klinken:p

mja , daar heb je ook BEHOORLIJK verschil in..

neem een tecnogas of andere pruttelpot of neem een Yasuni R oid ...

wereld van verschil , en niet alleen in geluid ;)

mja , ik zeg altijd , veel lawaai , weinig gang ,en dat klopt ook vaak bij die pruttelbakken met alleen een ander (goedkoop) pijpje..

daarom vind ik een standaard uitlaat ook geweldig , het loopt goed , trekt goed en loopt weinig zachter dan een "snelle" uitlaat.. MAAR , met veel minder onderhoud en minder ergenis voor de buurt..

Ik hoor veel mensen dat tecnigas slecht is, maar ik vind het reuze meevallen met een goede afstelling haal ik dik de 85:) op de Aprilia SR Street en er komt een bescheiden geluid van af niet te luid en toch rustig naar mijn mening..
En voor zo'n prijs waar je de technigas voor kan krijgen is die gewoon super!+ralf+

een tecnigas is niet perse slecht , kwa prestaties , er zijn alleen betere uitlaten , en als je toch geld uit geeft koop dan meteen een goeie waar je meer aan hebt ;)

verder een std scooter loopt ook 85 ;)

en een goedkope uitlaat maakt meestal een pokkeherrie en gaat overal lekken gemiddeld genoemen..

het is goedkoper maar ook simpeler en dat heeft zo zijn gebreken..

het is en blijft natuurlijk je eigen keuze wat je koopt..

Back