Uitlaat te heet?

El-Toro

Membert.
Hoi,

Paar dagen terug merkte ik dat als ik vol gas gaf dat me scooter rond de 40 niet echt verder wilde gaan en dan gaf ik minder gas en dan reed ie wat beter. (mijn SR)
Dus ik verveelde me gister een beetje, toen heb ik dat demper wol uit me Z gehaald(is dat schadelijk?) en mijn luchtfilter ontgrenst.
Dus nu rijd ie een stuk beter.
Maar als ik een tijdje rijd word die demper zo heet dat er zelfs een beetje rook/hittedamp vanaf komt?
Is het erg dat ie zo heet word of hoef ik me geen zorgen te maken?

Gr
 
Advertisement - register to remove this

Normaal maakt het niet zoveel uit misschien is het de lak de een beetje verkoolt, als er lak overheen zit dan... en probeer een wat kleinere sproeier ik denk dat tie dan al lekkerder rijd.
 
Paar dagen terug merkte ik dat als ik vol gas gaf dat me scooter rond de 40 niet echt verder wilde gaan en dan gaf ik minder gas en dan reed ie wat beter.

dat heeft te maken met te grote sproeier maar je zegt dat je je luchtfilter hebt ontgrenst...
wat heb je dan weg gehaald? want dan is je verhouding misschien weer goed
dus hoor je normaal te rijden.?
 
Ja het voelde alsof ie te veel benzine kreeg en dan kwam ie wat meer op toeren en dan reed ie beter.
Alles is standaard behalve de uitlaat.
Zo'n zwart rubber tutje wat in je luchtfilter zit heb ik verwijdert en nu rijd ie dus een stukkie beter.
Ojah ik had ook me achterband opgepompt
En in verhouding rijd ie nu een stuk beter.
En maakt een wat koeler geluid8)
 
Uhu, dan zal ik later eens gaan doen want moet ff wachten op onderdelen van een vriend en dan afstellen.
en rijd nu wel ff prima..
 
En je mag van geluk spreken dat je een Z hebt. Want als je bij een R de demperwol eruit had gehaald had je echt een tyfusherrie onder je reet. Bij een Z niet omdat deze gevuld is met schotten.

Sowieso, waarom haal je in godsnaam je demperwol eruit ? Als je je verveeld poets je scooter dan een keer ofzo, maar ga geen beunstreken uithalen.
 
Haha wat maakt het eigenlijk uit?
Maar als ik een R heb zal ik het niet doen...
Nou poetsen heeft niet echt zin want die kappen zijn zo verkrot dat ik daar geen moeite voor ga doen.
Ik moet echt een nieuwe kappenset (wit=D)

OJA als ik nu vol gas op trek heb ik voel ik toch dat ie weer inhoud.
Toch maar een kleinere sproeier?
En hoe krijg je je carb schoon want dat ding is helemaal zwart van de viezigheid =/
 
Carb gewoon ff schoonmaken door nachtje in de benzine te laten weken, en dan met een oude tandenborstel of een nieuwe, ff schoonpoetsen.
Daarna ff doorblazen met een compressor of een fietspomp oid.
 
Makkelijkst is met een ontvetterbak. Maar je kunt er ook remmenreiniger op spuiten dat spuit redelijk hard uit de bus. Natuurlijk kun je ook gewoon in een sopje met een tandenborstel rustig alles eraf borstelen, is maar net wat je zelf het makkelijkst vind.


En wat het uitmaakt als je je demperwol eruit haalt ? Als je geen schotten in je uitlaat had gehad was je nu waarschijnlijk doof van de herrie. ;)
 
OJA als ik nu vol gas op trek heb ik voel ik toch dat ie weer inhoud.
Toch maar een kleinere sproeier?

want melv zegt dat ie juist groter moet?
 
hij moet idd ook groter
maar volgerns mij heb je er neit zoveel verstand van
dat tutje was namelijk een bregrenzin voor je luchtfilter ( maakt niks uit of die eruit is of niet, maakt alleen meer herrie) en als je die eruti haalt verandert je lucht/ benzine verhouding : dus meer lucht minder benzine
dus moet je een grotere sproeier doen om dat weer te corrigeren

maar stop hem er maar mooi terug in : je verliest er meer mee dan je wint
 
Ja klopt.
Maar ik merkte zeker wel gelijk verschil toen ik het weg haalde en hij klinkt nu wat beter vind ik.

Kan ik niet me luchtschroef wat dichter draaien?
 
En je mag van geluk spreken dat je een Z hebt. Want als je bij een R de demperwol eruit had gehaald had je echt een tyfusherrie onder je reet. Bij een Z niet omdat deze gevuld is met schotten.

Sowieso, waarom haal je in godsnaam je demperwol eruit ? Als je je verveeld poets je scooter dan een keer ofzo, maar ga geen beunstreken uithalen.

Een z is stil vanwege de inwendige demper. Van shotten word een uitlaat echt niet stil
 
Toch wel. Slijp maar eens een sito+ doormidden, daar zitten alleen maar schotten in. Volgens jou maakt een sito+ of andere pot-uitlaat dus evenveel lawaai als dat je zonder uitlaat rijdt ... ;) Of draai het achterste deel van een vespa uitlaatje er maar af, is ook maar "een schot", moet je kijken hoeveel meer herrie dat maakt.

ts: grotere sproeier erin of dat buisje terugplaatsen. het is een van de twee. luchtschroef moet gewoon op 1,5 staan die is voor fijnafstelling, niet voor wat jij nu doet
 
Ah, maar ik heb nu een sito + eronder want van me Z sluit de demper niet goed aan. Maar ik moet em zowieso nog een keer afstellen.
Maar hij rijd nu prima hoor..
 
Bekijk je bougiekleur dan weet je of je de sproeier moet aanpassen of niet. Volgas rijden als hij al warm is, contactsleutel uit, zo kort mogelijke remweg maken, bougie eruit draaien (pas op alles is heet). Dan kleurtje bekijken van dat rondje met het bolletje erop. Moet caramel / koffiemetmelk bruin zijn. Issie wit of grijs of andersinds licht moet je groter in sproeier. Is die zwart moet je kleiner in sproeier
 
Back
Top