Uitlaat stiller maken

hansvann

New Member
Mijn 4 takt snor (helemaal origineel) maakt best wel wat geluid. Hij is niet lek.
En velen zullen het geluid prima vinden, maar met name mijn vriendin zou het fijn vinden als het geluid wat subtieler zou kunnen.
Het is een snor en hij gaat maar 30 max, maar voor 30km maakt ie toch best wel wat geluid.
Heeft iemand enig idee of je een bestaande uitlaat stiller kunt maken?
Of moet ik denken aan een andere uitlaat? Zo ja, welke?

Deze uitlaat zit er onder:

20210414_095313.jpg
 
Advertisement - register to remove this

In de meeste gevallen zou je dan bij het demperwol moeten kunnen komen wil je hem stiller maken.

Ik verwacht alleen niet dat het met deze uitlaat mogelijk is.
Weet niet hoeveel db het is. Maar aangezien de stock uitlaatjes misschien wel stiller zijn als een vervangings uitlaat zou ik het hier bij houden.

Of je demper moet wat opraken nu en dan is de overstap naar een nieuw vervangingspijpje geen slechte optie.
 
In de meeste gevallen zou je dan bij het demperwol moeten kunnen komen wil je hem stiller maken.

Ik verwacht alleen niet dat het met deze uitlaat mogelijk is.
Weet niet hoeveel db het is. Maar aangezien de stock uitlaatjes misschien wel stiller zijn als een vervangings uitlaat zou ik het hier bij houden.

Of je demper moet wat opraken nu en dan is de overstap naar een nieuw vervangingspijpje geen slechte optie.
Das wel jammer. Had gehoopt dat er misschien zoiets bestond als extra stiller uitlaatjes.
Post automatically merged:

En bij de flens aansluiting bij je cilinderkop?
Ik heb hem getest op lekkage, maar hij lekt nergens.
 
Je kan hem ook vol spuiten met pur schuim.. Denk dat dit goed gaat dempen.
Doe normaal dalijk doet ie t nog ook
Post automatically merged:

Denk dat je vriendin maar oordopjes in moet doen ofzo want stiller dan 4t 50 komt t niet, je kan een vervangingspijp halen maar dat is eigenlijk alles
 
Je kan hem ook vol spuiten met pur schuim.. Denk dat dit goed gaat dempen.

Doe normaal dalijk doet ie t nog ook
Geen zorgen.
Post automatically merged:

Denk dat je vriendin maar oordopjes in moet doen ofzo want stiller dan 4t 50 komt t niet, je kan een vervangingspijp halen maar dat is eigenlijk alles

Ik had hiervoor een Chinese snor. Zo'n baotian blokje. Die was, ook origineel, echt wel stiller dan die ik nu heb.

Ik vermoed zelf dat de originele uitlaat gewoon niet zo kwalitatief is. Goedkoop, simpel.

Hij is niet lek, hij maakte altijd al dit geluid. Dus vandaar dat ik me afvroeg of ik er toch iets aan kon doen. Zeker gezien mijn vorige snor die ook wat stiller was.

Maar ik rijd zo even naar de bouwmarkt denk ik voor een busje pur en via de drogist voor oordopjes naar huis.
 
Zou hem meteen bij de bouwmarkt even vol purren, kan je de oordopjes achter wegen laten.

Maar nee zou gewoon een andere uitlaat eronder gooien, wat verwacht je anders van Chinees pisbakken staal.
 
PUR in je oren spuiten schijnt ook te helpen. ;)

Maar alle gekheid op een stokje:

Ik weet dat dit draadje al wat ouder is en heb gezien in een nieuw draadje dat het volgende probleem zich heeft aangeboden.
Ik weet ook niet of je het probleem al hebt kunnen oplossen dus misschien is onderstaande suggestie wel overbodig.

De moderne scooters zijn voorzien van een zogenaamd SLS-systeem, op zijn Engels noemt men dit ook PAIR-system.
Dit systeem zorgt ervoor dat er extra lucht in de uitlaat word geblazen, waardoor de CAT beter zijn werk kan doen, op Youtube, mijn favoriete website, vindt je hierover meer in detail. ;)

Als er een slangetje in dit systeem is losgeschoten of niet meer goed aansluit maakt de scooter ook meer geluid.

Zelf heb ik dit ook een keer gehad, blijkbaar was er tijdens het rijden een slang losgeschoten van het SLS-filter.
De scooter maakte een geluid alsof de uitlaat ergens lekte.
Ik ben gestopt maar kon niks ontdekken s'anderendaags ontdekte ik dat onder de treeplank een slang was losgeschoten.
 
Back
Top