Uitlaat spuiten

Asr1977

New Member
Beste scooterrijders,

Ik wil mijn scooter uitlaat zwart maken.

Hebben jullie ervaring met producten die goed werken.

Ik had er een spuitbus van de action opgespoten maar wat is dit een troep. Ik meen ook gelezen te hebben dat wanneer de uitlaat gespoten wordt met bijvoorbeeld MOTIP de uitlaat verwarmt moet worden om de verf te laten verharden.... ik heb geen oven waar de uitlaat in past..... dus dat wordt het wssnliijk ook niet.
 
Advertisement - register to remove this

Gebruik hittebestendige-lak, laat dat drogen en monteer hem vervolgens veer. Lange stukken toeren en hij wordt waarschijnlijk vanzelf hard met het mooie weer en het warmer worden van de motor/uitlaat.
 
Uitlaat goed schoonmaken en ontvetten.
Ik gebruik altijd de 800 graden hitte bestendige van motip ( liggen bij mij op het werk ideaal )
Denk dat zo,n busje 15 euro kost.
Kan zowel zwart ( mat ) of transparant ( ook handig als je terugloper hebt ofzo. )

2/3 inspuiten en latem drogen daarna gewoon warm rijden misschien nog 1x voor de zekerheid en hik gaat dan mooi lang mee.
 
Hier laatst mat zwart weel paint van de action erop gedaan en die blijft toch verassend goed zitten. Ook op de carter trouwens. Mogelijk komt er nog meer roest van of tik je het naar loop van tijd er zo af, maar gaat al maanden goed.
 
Last edited:
Back
Top