Uitlaat sluit niet goed aan op Cilinder.

Status
Not open for further replies.

AeroxNoobb

New Member
Ik ben nieuw op het Forum :)
En weet niet heeel veel van scooters af.
Heb een jaar lang een Piaggio Zip 4T 2v gehad, maar ik wilde iets snellers.
Dus heb ik mijn zip verkocht en heb ik gister een Aerox gekocht met een 70cc cilinder.
Nu zat ik vandaag een beetje te kijken hoe de Aerox in elkaar zit, en heb ik een aantal dingen los gehaald om een beetje kennis te krijgen van de Brommer.
Nu heb ik de uitlaat los gehaald, en deze wilde ik terug monteren.. nu is een van de bouten afgebroken en is in de cilinder kop blijven hangen waardoor de uitlaat niet meer helemaal aan sluit op mn cilinder.
Nu is mijn vraag is dit erg? Want het maakt ****** veel herrie :)
En het rare is, de scooter liep eerst niet stationair en op t moment wel, en trekt naar mijn idee sneller op.
Maar kan dit kwaad om zo door te blijven rijden?

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Je kan je uitlaat NIET vast gemonteerd laten zitten aan 1 Tap eind aan de Cilinder ... geheid dat het andere Tap eind afbreekt / gaat breken ...
Als de Scooter nu beter loopt , heb je grote kans dat de uitlaat verstopt zit .

Als het afgebroken Tap eind nog uitsteekt .... Goed inspuiten met IMAL ( zeer goede kruip Olie , tekoop bij oa Gamma.
Griptang op afgebroken Tap eind zetten , en er uit draaien .
Werkt dat niet ... Dun Gaatje Boren , en een linkse Tap er in draaien , werkt dat niet ? uitboren en nieuw schroefdraad Tappen.
 
Je kan je uitlaat NIET vast gemonteerd laten zitten aan 1 Tap eind aan de Cilinder ... geheid dat het andere Tap eind afbreekt / gaat breken ...
Als de Scooter nu beter loopt , heb je grote kans dat de uitlaat verstopt zit .

Als het afgebroken Tap eind nog uitsteekt .... Goed inspuiten met IMAL ( zeer goede kruip Olie , tekoop bij oa Gamma.
Griptang op afgebroken Tap eind zetten , en er uit draaien .
Werkt dat niet ... Dun Gaatje Boren , en een linkse Tap er in draaien , werkt dat niet ? uitboren en nieuw schroefdraad Tappen.
Oke dankjewel voor je reactie!
Ga ik zo snel mogelijk proberen.
Zal je nog iets laten weten ;)
 
Je vraagt of het erg is dat je uitlaat aan 1 tapend hang..

Denk dat het toch wel voor de hand ligt dat dit niet goed is..

1. De andere kan ook afbreken en dan hangt hij op de grond.. Kan zo gevaarlijk worden als de uitlaat onder je achterwiel klapt je flink op het asfalt terecht kan komen.
2. Onnodige herrie dat het veroorzaakt.
3. Je bent in overtreding, je zou er zelfs een WOK ervoor kunnen krijgen.. Als je gepakt word word het op ze minst een leuke boete..
 
Je vraagt of het erg is dat je uitlaat aan 1 tapend hang..

Denk dat het toch wel voor de hand ligt dat dit niet goed is..

1. De andere kan ook afbreken en dan hangt hij op de grond.. Kan zo gevaarlijk worden als de uitlaat onder je achterwiel klapt je flink op het asfalt terecht kan komen.
2. Onnodige herrie dat het veroorzaakt.
3. Je bent in overtreding, je zou er zelfs een WOK ervoor kunnen krijgen.. Als je gepakt word word het op ze minst een leuke boete..
Ik ga vandaag even naar de lokale scooter boer en daar even de bout eruit laten boren en meteen de prop uit de uitlaat laten halen.
Bedankt voor je reactie!
 
Dan heb ik eigenlijk meteen nog een vraag, er ligt een 70cc in van Top Performance maar t enige wat is aangepast zijn de rolletjes en de scooter loopt nu 50km p/u.
Doormiddel van wat kan ik dit hoger krijgen, ik voel ook dat de scooter wordt tegen gehouden en veeeel harder kan.
 
Dan heb ik eigenlijk meteen nog een vraag, er ligt een 70cc in van Top Performance maar t enige wat is aangepast zijn de rolletjes en de scooter loopt nu 50km p/u.
Doormiddel van wat kan ik dit hoger krijgen, ik voel ook dat de scooter wordt tegen gehouden en veeeel harder kan.

Afstellen en goede uitlaat er onder gooien misschien een grotere carburateur halen
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top