Uitlaat schoonmaken.... Hoe te doen ?

gcs100

Well-Known Member
Beste allemaal,

De uitlaat (DMP) van mijn Speedfight 2 zit behoorlijk dicht.

Met een schroevendraaier heb ik de achterkant van de uitlaat los weten te maken.

Hierbij kwam redelijk veel troep naar buiten, maar er viel ook veel terug de uitlaat in.

Tijdens dit losmaken stuitte ik met de schroevendraaier op iets hards.

Volgens mij zit hier een soort katalysator.

Twee vragen:

1: Zit hier een soort van wol in ?

2: Kan ik de uitlaat op de ouderwetse manier uitbranden ?

De uitlaat zit er trouwens pas een krap jaartje onder....
 
Advertisement - register to remove this

Gooi de uitlaat maar weg want het is totaal zinloos om een uitlaat van 40 / 50 euro te gaan schoonbranden.. Zeker zo`n dmp..

Met een schroevendraaier erin proppen maak je de katalysator alleen maar mee kapot..

Als een scooter uitlaat verzadigd is (dus veel gruis) is het gewoon einde oefening

Een brommer uitlaat kan je uitbranden (maar die zin wat simpeler in elkaar) een scooter uitlaat zit vol met schotten.. Dus alle troep ga je er never nooit eruit krijgen. (zelfde idee al een tampon proberen uit te knijpen en schoon te spoelen voor hergebruik.. )

Er zit overigens alleen wol in dempers van terugloop uitlaatjes.
 
Gooi de uitlaat maar weg want het is totaal zinloos om een uitlaat van 40 / 50 euro te gaan schoonbranden.. Zeker zo`n dmp..

Met een schroevendraaier erin proppen maak je de katalysator alleen maar mee kapot..

Als een scooter uitlaat verzadigd is (dus veel gruis) is het gewoon einde oefening

Een brommer uitlaat kan je uitbranden (maar die zin wat simpeler in elkaar) een scooter uitlaat zit vol met schotten.. Dus alle troep ga je er never nooit eruit krijgen. (zelfde idee al een tampon proberen uit te knijpen en schoon te spoelen voor hergebruik.. )

Er zit overigens alleen wol in dempers van terugloop uitlaatjes.
Oke, duidelijk.
Nieuwe uitlaat dus.
Dank je voor je antwoord.
 
Jaa zie ik wat juist het mooie is, omdat je ook TS bent. Denk dat hij verkeerd over kwam.
Vond het ook wel apart om opeens een oude topic van mijzelf terug te zien.
Daarom heb ik ook de vraag beantwoord.
Leuk dat jij ook even een reactie geeft... ;)
(Kwam inderdaad anders bij mij over dan je dus bedoeld...}
 
Back
Top