Uitlaat raw 50 lambda

Schuur.beunhaas

Altijd bezig
Hallo allemaal.
Ik wil voor mijn hanway raw 50 graag een nieuwe uitlaat

Alleen zit er in degene die ik momenteel heb een lambda sensor, en in mijn nieuwe uitlaat zit daar geen gat voor

Krijg je problemen als je die gewoon afkoppelt?

Het is een 4t 50cc blok met carburateur en handmatige choke

snap ook niet helemaal waarvoor de sensor dient, misschien ontsteking ofzo?

Hoor graag wat jullie ervan denken
Groet niels
 
Advertisement - register to remove this

die meet of je een goede verbranding hebt en past als nodig de hoeveelheid brandstof aan.

Je kan een moer op je nieuw uitlaat lassen en de sensor daar in draaien
Ja dat had ik ergens al wel begrepen dat ie dat doet, maar is die sensor wel ergens goed voor dan?
Want hij kan niks aan mijn brandstof aanpassen want ik heb een carburateur en handmatige choke

Dus dan zou je toch zeggen dat ie geen toegevoegde waarden heeft?
 
ik neem aan dat je een electronisch aangestuurde carb hebt met een ecs. Dan dient hij wel dergelijk ergens voor. Kost alleen maar geld om zo'n ding erop te zetten. Was t niet nodig dan zouden ze t in de fabriek niet doen

Als iemand de brommer heeft omgebouwd naar een cdi ipv ecs dan kan hij eruit
 
ik neem aan dat je een electronisch aangestuurde carb hebt met een ecs. Dan dient hij wel dergelijk ergens voor. Kost alleen maar geld om zo'n ding erop te zetten. Was t niet nodig dan zouden ze t in de fabriek niet doen

Als iemand de brommer heeft omgebouwd naar een cdi ipv ecs dan kan hij eruit
Waaraan kan ik herkennen of het gaat om dat ecs?

Ja ik heb gewoon een cdi
 
Een vriend van mij heeft dezelfde alleen dan een oudere, die viel nog onder euro 2 en had die sensor niet (voor de rest precies hetzelfde)

En die van mij is euro 4 maar heeft die sensor nu dus wel
Post automatically merged:

raar dat er dan een uitlaat met lambda op je brommer zit
Post automatically merged:

dan zit die namelijk nergens op aangesloten
Misschien is het gewoon een Chinees grapje is om met de eisen mee te komen
 
ehhh nee. Dat is niet hoe t werkt. Die sensor moet op je ecs (of bij nieuwere brommers ecu) aangesloten zitten. Anders doet hij niks.
Het is niet alsof je ineens slaagt voor de millieueisen test omdat je zo'n sensor erop hebt zitten.

Weet je echt zeker dat je zo'n > (https://www.zandri.nl/cdi-onbegrens...Wl0K_XXolmHTfujYuETj9GeWTSiV2QQxoCMxkQAvD_BwE) blokje hebt voor de ontsteking, en niet een ander.

Lijkt me namelijk echt stug dat je een uitlaat met lamda sensor zonder enige reden onder je brommer hebt hangen
 
ehhh nee. Dat is niet hoe t werkt. Die sensor moet op je ecs (of bij nieuwere brommers ecu) aangesloten zitten. Anders doet hij niks.
Het is niet alsof je ineens slaagt voor de millieueisen test omdat je zo'n sensor erop hebt zitten.

Weet je echt zeker dat je zo'n > (https://www.zandri.nl/cdi-onbegrens...Wl0K_XXolmHTfujYuETj9GeWTSiV2QQxoCMxkQAvD_BwE) blokje hebt voor de ontsteking, en niet een ander.

Lijkt me namelijk echt stug dat je een uitlaat met lamda sensor zonder enige reden onder je brommer hebt hangen
Ja ik heb deze erin

Officieel is die voor de oudere euro 2 maar hij werkt precies hetzelfde bij mijn euro 4

 
Hallo allemaal.
Ik wil voor mijn hanway raw 50 graag een nieuwe uitlaat

Alleen zit er in degene die ik momenteel heb een lambda sensor, en in mijn nieuwe uitlaat zit daar geen gat voor

Krijg je problemen als je die gewoon afkoppelt?

Ja, als je deze achterwege laat en niet aansluit krijgt de besturingseenheid verkeerde informatie door.
Deze sensor meet de uitstoot aan de hand van zuurstof en geeft deze info door aan het ECS-ECU (CDI) systeem zodat de beide magneet ventielen (solenoids) het juiste signaal krijgen om de brandstof van lucht te voorzien.

Lambda, temperatuur, gasklepsensor en de luchtventielen werken samen via deze besturingseenheid.
Euro 4 van Hanway is sowieso voorzien van een elektronisch aangestuurde carburateur.
 
Ja, als je deze achterwege laat en niet aansluit krijgt de besturingseenheid verkeerde informatie door.
Deze sensor meet de uitstoot aan de hand van zuurstof en geeft deze info door aan het ECS-ECU (CDI) systeem zodat de beide magneet ventielen (solenoids) het juiste signaal krijgen om de brandstof van lucht te voorzien.

Lambda, temperatuur, gasklepsensor en de luchtventielen werken samen via deze besturingseenheid.
Euro 4 van Hanway is sowieso voorzien van een elektronisch aangestuurde carburateur.
O oke, er loopt geen kabel niks naartoe, (heb hem onlangs schoongemaakt)

De luchtfilter, de carburateur, er is geen kabel te bekennen die daar naartoe gaat

Behalve uiteraard de gas, benzine en choke kabel

De choke is ook nog ouderwets
Post automatically merged:

Ik kom er net achter dat een een niet originele carberateur opzit,
(Waarom geen flauw idee)

Dit verklaart het probleem

Normaal is hij idd elektrisch
Vandaar ook de lambda

In iedergeval bedankt voor het helpen
 
Dan heeft de vorige eigenaar waarschijnlijk het (gehele) spul omgebouwd naar de Euro 2 met een CDI kastje....
Dat kan natuurlijk...

Is dat het geval, kun je bovenstaande (van mij) als niet geschreven beschouwen!
Oude Euro 2 is uitgerust met een simpele CV carburateur en AC-CDI.
 
Back
Top