Uitlaat piaggo 4t 2v

Asr1977

New Member
Goedendag,

Ik heb gisteren een piaggio fly 2014 2 klepper gekocht. De uitlaat is slecht aan het worden. Nu zie ik op internet veel uitlaten van rond de 75 euro (DMP) maar een bedrijf in zuid Holland zegt dat er milieuklep in de imitatie uitlaten zit en daardoor ploft de uitlaat. Is dit waar?

Of kan ik beter voor 140 euro een orginele kopen?

Wie kan mij hiermee helpen, dit is mijn eerst piaggio scooter (geel kenteken)
 
Advertisement - register to remove this

Een uitlaat roest snel. Van de week was er een topic over hoe je je uitlaat met een roest inculpulerende gel kan behandelen en over verven. Maak eens een foto van de uitlaat.
 
Heb je een link naar de sito uitlaat?

Het verhaal van knallen uit de uitlaat door een milieuklep is niet van toepassing bij de sito?

Thks
 
Deze dmp uitlaat is een prima alternatief. Is nog goedkoper ook.


Alleen dan koop je wel eentje van pisbakken staal. Eentje die na 4 maanden al heftig in de roest komt te zitten.

Het is niet zo dat als de uitlaat super goedkoop is, en vooral voor zo`n bagger merk als DMP dat je er dan echt kwaliteit kan verwachten.
 
Bedankt voor reply. Heeft iemand een sito plus of ixil die niet zo snel roest?
Een link van een site waar geen roest uitlaat te koop is zou perfect zijn.
 
Sito plus wilt ook best wel roesten net als elk andere leo vince prut uitlaten..

Misschien niet zo goede verf denk ik.. Wil je save zitten, alle fabrieks verf eraf borstelen met slijptol met staal draad kop erop en dan met eigen betere verf spuiten.

Maar zou mij kunnen voor stellen dat ondanks de prijs DMP misschien ook wel dunnere staal gebruikt.. Ergens moet toch die prijs voor gehaald worden.

Originele piaggio uitlaten gaan best wel lang mee voordat ze roest zien.
 
Alleen dan koop je wel eentje van pisbakken staal. Eentje die na 4 maanden al heftig in de roest komt te zitten.

Het is niet zo dat als de uitlaat super goedkoop is, en vooral voor zo`n bagger merk als DMP dat je er dan echt kwaliteit kan verwachten.
Ik heb hem al best een tijd, geen spikkeltje roest te bekennen.
Het is maar net hoe je er mee omgaat want iedere uitlaat kan je aan het roesten hebben binnen een aantal maanden.
Ik ben het met je eens dat DMP niet het beste merk is maar om het zo af te kraken is wel erg overdreven.
Voor mensen met de kleine beurs is het een prima alternatief.
 
Ik heb hem al best een tijd, geen spikkeltje roest te bekennen.
Het is maar net hoe je er mee omgaat want iedere uitlaat kan je aan het roesten hebben binnen een aantal maanden.
Ik ben het met je eens dat DMP niet het beste merk is maar om het zo af te kraken is wel erg overdreven.
Voor mensen met de kleine beurs is het een prima alternatief.

Nou ik heb best wel wat onderdelen van DMP gehad die tussen 2 weken en 6 maanden gewoon defect zijn gegaan zo maar uit het niets.
Nou als dat niks over de kwaliteit zegt heb je zeker nog je oogkappen op.

Enigste redelijke tot nu toe waren nog de remblokjes.. Maar als ze daar ook HONG DING lijm er tussen hebben gedaan dan ben ik wel heel snel klaar met dat gevaarlijk slecht merk.

Knipper licht relaise tomos, binnen 2 weken defect.
Stator DMP tomos binnen 1 maand defect (geen vonk meer)
Cilinder van DMP, tolerantie waar je U tegen zegt + hogere brandstof verbruik + verkrachtte cilinder timing.
Krukas DMP peugeot vertikaal.. (het is redelijk, maar de originele doet het beter.)
Oliepomp DMP peugeot vertikaal ( nog een 1 km gezien en draait zich al kapot) (ja goed gemonteerd)

Heb nog niks van DMP dat het echt goed heeft gedaan.
 
Last edited:
Nou ik heb best wel wat onderdelen van DMP gehad die tussen 2 weken en 6 maanden gewoon defect zijn gegaan zo maar uit het niets.
Nou als dat niks over de kwaliteit zegt heb je zeker nog je oogkappen op.

Enigste redelijke tot nu toe waren nog de remblokjes.. Maar als ze daar ook HONG DING lijm er tussen hebben gedaan dan ben ik wel heel snel klaar met dat gevaarlijk slecht merk.

Knipper licht relaise tomos, binnen 2 weken defect.
Stator DMP tomos binnen 1 maand defect (geen vonk meer)
Cilinder van DMP, tolerantie waar je U tegen zegt + hogere brandstof verbruik + verkrachtte cilinder timing.
Krukas DMP peugeot vertikaal.. (het is redelijk, maar de originele doet het beter.)
Oliepomp DMP peugeot vertikaal ( nog een 1 km gezien en draait zich al kapot) (ja goed gemonteerd)

Heb nog niks van DMP dat het echt goed heeft gedaan.
Als ik een kap voor me ogen heb dan scheer jij alles over 1 kam. Ik heb ook niet de beste ervaringen met onderdelen van DMP. Met de uitlaat weer wel. Nogmaals het is niet het beste merk en het lijkt me nogal logisch dat de kwaliteit minder is want daar is de prijs ook naar. Heb je al eens een DMP uitlaat gehad? En wat was je ervaring daarmee? Zo niet dan kan je over de uitlaten ook niet meepraten denk ik zo.
Als ze echt zo slecht waren als dat jij beweert dan waren ze allang failiet geweest.
 
Last edited:
Ik heb ervaringen met de DMP uitlaten voor de 2v blokken. In 1 woord: rampzalig. Klanten komen bij ons binnen met een knallende, ploffende uitlaat met een geluid dat zegt: ik zit los. Gewoon piaggio origineel, desnoods koop je hem 2ehands en maak je hem zelf netjes.
 
Ik heb ervaringen met de DMP uitlaten voor de 2v blokken. In 1 woord: rampzalig. Klanten komen bij ons binnen met een knallende, ploffende uitlaat met een geluid dat zegt: ik zit los. Gewoon piaggio origineel, desnoods koop je hem 2ehands en maak je hem zelf netjes.
Dan zou ik eerder kijken naar je eigen sleutel kunsten dan naar de uitlaat. Je moet het wel allemaal goed vast draaien he, anders komen ze inderdaad terug. Mijn DMP uitlaat zit al dik 4/5 maanden erop. Nog nooit los gegaan.

Jullie roepen allemaal vanalles maar niemand van jullie heeft eigenlijk zon DMP uitlaat. Beetje omgekeerde wereld hier alweer.
 
Last edited:
Achja ieder z'n eigen ervaring. Ik heb op een retourafdeling van bol gewerkt en je moest eens weten wat er allemaal aan Electronica terug kwam, waar volgens de klant iets mee mis is, maar gewoon nieuwstaat was.
 
Dan zou ik eerder kijken naar je eigen sleutel kunsten dan naar de uitlaat. Je moet het wel allemaal goed vast draaien he, anders komen ze inderdaad terug. Mijn DMP uitlaat zit al dik 4/5 maanden erop. Nog nooit los gegaan.

Jullie roepen allemaal vanalles maar niemand van jullie heeft eigenlijk zon DMP uitlaat. Beetje omgekeerde wereld hier alweer.
Niet de uitlaat dat los komt, maar de inhoud van de uitlaat dat binnenin los komt. Maar goed, ik zal wel mijn sleutelkunsten verbeteren en magisch de uitlaat van binnenin vastzetten. We praten over een merk dat 1 ding voor ogen heeft: winst.
 
Back
Top