uitlaat past niet op cilinder...

gerrits121

New Member
hoi, ik en een maat van me hebben allebei de zelfde peugot vivacity 25km.

alleen we hebben een probleem en snap niet hoe dit kan.
we hebben een Sito uitlaat besteld en geprobeerd te monteren op mijn scooter, alleen de gaatjes komen niet overheen met de cilinder. hij past wel op de cilinder van de scooter van die maat van me. we hebben beiden een 50cc.
nu dacht ik dat ik misschien een 45km cilinder erop heb zitten?

ik wil nu een nieuwe uitlaat bestellen maar weet niet of ik nu de 25km of 45km versie moet kopen.


WhatsApp Image 2021-04-09 at 14.11.47 (1).jpegWhatsApp Image 2021-04-09 at 14.11.47.jpeg
Post automatically merged:

ik heb ooit een anderen cilinder erop laten zetten (50cc), het kan dus zo zijn dat er daarom geen 25km meer onder zit.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Scheelt niet veel, dremel gewoon een stukje weg bij de flens. Opgelost.
Je bent me net voor.
Inderdaad even iets wegslijpen en een setje carrosserieringen gebruiken zodat de moeren grip houden.
@gerrits121 met pijlen aangegeven waar je moet slijpen.
 

Attachments

  • WhatsApp Image 2021-04-09 at 14.11.47.jpeg
    WhatsApp Image 2021-04-09 at 14.11.47.jpeg
    130.3 KB · Views: 9
werkte niet. er bleef een gat tussen de cilinder en uitlaat waardoor ik hem heel ver moest afslijpen wilde hij passen. eenmaal passend hing de uitlaat net niet tegen het achterwiel aan. en kon ik hem niet vast draaien met de 2 schroeven aan de zijkant. waardoor de uitlaat uit eindelijk is afgebroken...
Post automatically merged:

iemand enig idee waarom de uitlaat niet pasten? en welke er wel op past?
 
heb je niet ff een afstandsring bij de ophanging kunnen doen zodat er wel genoeg afstand was tussen het achterwiel en de pijp?
 
Kan ook zijn dat de uitlaat een valpartij heeft meegemaakt en daar door dus krom is en nirt mooi meer past.

Flens kan zo wel de cilinder als uitlaat zijn.
Kom wel vaker tegen dat het niet super mooi past.
 
Back
Top