Ik heb sinds gisteren een stage 6 50cc cilinder kit op mijn aerox zitten.
Hier zaten 5 of 6 verschillende pakkingen bij. Nu heb ik hem er met eentje opgezt maar nu past mijn uitlaat opeens niet meer op de cilinder. Ik denk dat ik een pakking meer eronder moet doen, maar nu weet ik niet zeker of dit zal helpen.
met me standaard cilinder paste hij wel, maar kan die pakking niet meer vergelijken want ik heb hem vandaag weggegooid
Er zaten 5 pakkingen bij een koper, een zachte en nog een paar metalen geloofk.
Weet alleen niet wat ik moet doen want me uitlaat hangt nu echt niet lekker
hoe kan het dat bij veranderen van cilinder de uitlaat niet meer past?
dat kan normaal niet, tenzij jij een verkeerde cilinder hebt gemonteerd, wat mij sterk lijkt.
aan die pakking kan het normaal ook niet liggen, die zijn amper een paar mm dik
cilinder is voor mina horizontaal dus dat kan het niet zijn. Hij zit nu goed, maar hij zit erg strak en volgens mij is dit niet de bedoeling. Hij zit er echt onder spanning op.
waar zit hij er met spanning op?
op de ophanging? of bij de cilinder?
en leg meer je probleem uit, wat past niet, waar past het niet, hoe zit die op de cilinder enz
past niet op de cilinder. Die gaatjes voor de schroeven waar de uitlaat aan komt te hangen(met pakking ertussen) komen niet overeen met de gaten/schroefdoorlaat(geen idee hoe dat heet) van de uitlaat.
Verder leek het ook of de ophangbeugel te kort was. Nu hebben me pa en ik hem heel strak vastgezet.
Je moet de uitlaat ook niet al vastzetten aan de ophanging..eerst zorg je dat hij spanningsvrij vast komt te zitten bij de cilinder en daarna draai je hem pas vast bij de ophanging.. bij de meeste uitlaten kan je daar nog een beetje mee schuiven, en die verschillende diktes voetpakkingen zijn voor de squish af te stellen van je cilinder, maar zo te lezen heb je de cilinder er zo op gezet, en dus ga je nog problemen krijgen als je squish niet goed staat
Sorry voor offtopic, maar moet je perse je squish afstellen..? Vriend van me zei dat het niet hoefde, alleen met extreme setups, en met dr70 hoefde dat niet.. Ik zei dat dat toch wel moest, als je squish veel te klein is dat je nog wel is wat probleempjes kunt krijgen, en te groot loopt ie kut.. Duuss.. Wie heeft er gelijk?
ik heb een gianelli uitlaat maar me pa en ik moesten bij de ophanging echt hard duwen/trekken voor die vast wilde. Ik kan de ophangbeugels niet verstellen, anders was het een makkie geweest.
Zelfde probleem heb ik met mijn airsal. Ik heb een 50cc van airsal en als ik dan mijn yasuni er onder wil hangen komen de gaten niet overeen. Dus die van de uitlaat flens zitten net iets anders dan die van de cilinder... Ik wil die gaten van de flens dus uitboren, langer maken. En dan die boutjes met ringejes bevestigen. Zal dit werken? Want anders past het gewoon niet. Gaat om een Yasuni R
Het makkelijkste is toch gewoon de gaten in je ophanging wat groter maken? Hoef je niet in je flens te gaan zitten boren met het risico dat ie straks helemaal niet meer past..