This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

uitlaat pasmaken honda x8r

Erik92

Well-Known Member
Ik heb een honda met mhr replica, 24mm etc maar heb geen goede uitlaat voor deze setup. heb een mina c20 en een pia c16 liggen.

Ik heb zelf geen ervaring met het pasmaken van een uitlaat en kan ook geen tig lassen. Kan ik hiervoor naar een speciaal bedrijf of is er een andere manier om dit te doen?

volgens mij zit de flens van een Peugeot net andersom , dus moet je deze omdraaien dacht ik , en de ophanging zal moeten worden aangepast.

een MHR replica is niet bijzonder snel op een Honda , het loopt zeker goed maar een C16 en zeker een C20 is voor deze cilinder op Honda toch wel iets te gek ,een R is perfect.

Die ophanging kan ik wel maken maar hoe doe ik dat met die flens? afslijpen en andersom erop lassen? Dat zie ik niet zitten als onervaren lasser|(
Ja ik weet dat het niet in de buurt komt van een speed etc maar het is ook de bedoeling dat ik er nog een beetje normaal kleinere afstanden mee kan boeken.(moet 30km heen en 30km terug voor me werk en daar heb ik een ontgrenste vivacity voor maar hier in het dorp en 1 dag naar school wil ik de x8r voor gebruiken.) Wat zal zoiets nog presteren samen met die R? een pk of 10-13 met een top van rond de 100? of zit ik helemaal verkeerd met die schatting?
Volledige setup:
Mhr replica.
Malossi RHQ.
24mm dellorto.
Yasuni R.
Primair/secundaire vertanding malossi.
Malossi multivar.
Delta clutch.
VL9 membraam.
Stage 6 spruitstuk.
Orginele ontsteking.(als jullie denken dat een hpi ipv orgineel veel uitmaakt laat het dan weten aub )

Ik heb er ooit een Yasuni R onder gezet van een peugeot maar die komt dan wel tegen je kap aan van de koeling...
Die smelt vanzelf weg (stinkt een tijdje) maar daarna werkt het goed hoor.
de flens past wel op de cilinder. je moet alleen die gaten uitboren zodat ze uitkomen op de bouten van je cilinder. en ik had er een dubbele pakking tussen. zo'n ring pakking die bij honda normaal erop zit en zo'n groene flexibele pakking, is wel ff passen en meten maar ja.

ik zou iig die 24mm er NIET op zetten , maximaal een keer 21mm..

gewoon veel te groot voor deze setup..

en met std filter werken..

een lange vertanding is ook niet verkeerd.