Uitlaat overhit

anno1

Well-Known Member
Hallo,


Ik ging vandaag een stukje rijden, maar iets viel me al meteen op. Hij maakte harder geluid en trilde best wel. Toen begon ik te rijden, en hij trop echt langzaam op. Hij ging ook stotteren, eerst naar de 30 heel langzaam. En dan een paar seconden niet hoger en dan tot 45 en hoger ging die niet. Normaal rijdt hij perfect naar de 60. Meteen na 2 minuten ging ik terug naar huis en keek ik wat er mis was met de scooter.

Ik voelde de uitlaat, en die was superheet. Het was echt gloeiend heet, het uiteinde waar de gas eruit komt bij de uitlaat was zelfs zwart verbrand.

Weet iemand wat er aan de hand is?
 
Advertisement - register to remove this

Vervelende is met die uitlaten van de Jetforce en Speedfight 3, dat het katalysator uitlaten zijn. Ik heb gehad dat de slang die naar de katalysator loopt gewoon was weg gesmolten.

Nu had een vriend met een Jetforece precies hetzelfde vorige week! Erg raar.. ik denk dat het toch ergens daarmee te maken heeft dat het allemaal te warm wordt.
 
een katalisator werkt als een soort verbrandingsoven ,een crematorium voor uitlaatgassen , een kat zorgt dan ook dat schadelijke/onverbrande stoffen alsnog worden verbrand , hierdoor is de scooter beter voor het milieu..

echter komt het in de praktijk voor de de kat. gewoon TE heet word , in sommige gevallen smelten dingen rondom de uitlaat , en kan het zijn dat de kat. uit elkaar valt , hierdoor komen er stukje kat. los te zitten , en soms blokkeerd dat de uitgang van de uitlaat waaroor de scooter ook slecht of zelfs zwaar beroerd kan gaan lopen!

het is zelfs voor gekomen dat krukaslagers kapot gingen door teveel warmte in de motor!
 
Back
Top