uitlaat op top tpr

markie

Well-Known Member
hey.
ik heb op mijn scooter

70cc top tpr
19mm
yasuni r

ik zoek een betere snellere uitlaat welke zou er wel goed op lopen?

die r is namelijk een grote begrenzer

ik kan aan een c20 en eeen pro race pijp komen, of is dit weer iets te veel van het goede

ik hoor het wel groetjes mark
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat het over een top performances gaat.
voor de zwarte top en roze top ( due + ) zou ik beide de yasuni R houden, aangezien dit een zeer goeie al dan niet de 'beste' uitlaat voor deze cilinders zijn.

Ik meen dat de alu versie hetzelfde is als de stage 6 ( welke weet ik niet zeker ), maar dit zou even iemand moeten bevestigen.

Vertel eerst maar eens WELKE top je precies hebt.
 
Mja , de ' beste ' is die zowiezo niet. Want dat is de Top Performances Nardo uitlaat. Daarna de Giannelli Shot , en daarna pas de Yasuni R. Als het de Due + is uiteraard.

Uhm volgens mij zijn de shot en de nardo identiek, maar ik kan het mis hebben.

big8813-0.jpg

010631601T_hi.jpg
 
De Top TPR is niet de blauwe top of de zwarte maar het is een alu cilinder. Voor velen onbekend maar vergelijkbaar met de Athena racing, stage 6 racing zover ik weet.

Dus richting c16, c20 zou ik gaan.
 
Uhm volgens mij zijn de shot en de nardo identiek, maar ik kan het mis hebben.

Nee ze zijn iets anders. Giannelli Shot is gewoon een Giannelli Shot , te gebruiken op zo'n beetje alle laag / middeltoerige cilinders. En de Top Performances Nardo is ook echt berekend op op de Due +. Op de oudere versie met vaste binnenkop.
 
Mijn shot lijkt toch echt precies op die nardo hoor :p Enige verschil is de demper, zelfs de ophanging is hetzelfde.
Nardo word ook niet meer gemaakt, volgens mij heeft gianelli het ontwerp overgenomen. @Maikel, das idd precies een athena racing.
 
nardo en shot zijn gelijk , behalve de dempers , ook de prestaties , en dus ook de "range" cilinders waar ze het goed op doen , zoals de TP TPR o.a...

uiteraard zijn er meer uitlaten die in dezelfde categorie zitten als de shot en nardo , en uitlaten die ook wel kunnen maar imo niet ideaal zijn omdat ze meer toeren draaien , en dat geeft vaak wel iets meer vermogen op hogere snelheden/hogere toeren maar nadeel is vaak dat dat ten koste gaat van het rijplezier doordat de scooter constant een hoog toerental moet draaien om weg te komen wat weer extra slijtage meebrengt en vaker afstellen ,meer onderhoud e.d. terwijl het vermogen maar minimaal meer is.

ik zou dus gaan voor een goed koppel en dat heb je dus met uitlaten zoals shot.

c-16 is imo al overbodig , maar wil nog , c-20 is imo al vrij hoog gegrepen.

en met de juiste afstelling , inlaatdelen en overbrenging kun je er behoorlijk wat mee doen.

en laat je niet misleiden doordat er een vlinderpoort in zit en een losse kop , die doen namelijk niks op zichzelf.
 
als die cilinder precies hetzelfde is als athena racing, (dus ook stage6 racing) dan loopt een c20 ook heel erg lekker.
je moet hem wel flink hoog in toeren hangen (13000-13250), maar dan knalt het echt chill en zeker als je af en toe een rondje knalt zoals je aangeeft.

maar zoals anderen zeggen,
een c16 zal het ook zeker heel goed doen:)

succes ermee
 
Back
Top